حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس کل دادگستری لرستان خبر داد:

تشکیل کمیته رصد فعالیت‌های انتخاباتی در لرستان

تشکیل کمیته رصد فعالیت‌های انتخاباتی در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: کمیته رصد فعالیت‌های انتخاباتی به منظور ایجاد سلامت، امنیت و صیانت از آرا در دادگستری لرستان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری عصر امروز در همایش نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه لرستان، انتخابات را نماد حضور مردم و تجلی قدرت ملی دانست و اظهارداشت: قدرت جمهوری اسلامی مبتنی بر آرا مردم است و آحاد ملت سرنوشت خود را بر اساس قانون اساسی و مبتنی بر انتخابات تعیین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید رویداد انتخابات را به یک جشن ملی تبدیل کنند تا خاری به چشم دشمنان باشد عنوان کرد: به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تمامی ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

رئیس کل دادگستری لرستان به لزوم برگزاری یک انتخابات سالم اشاره کرد و گفت: بدین منظور عوامل اجرایی باید تاثیرگذار فعالیت کنند؛ حمایت از سلامت انتخابات از جمله وظایف دادگستری لرستان است و از گذشته شعب مختلف در رابطه با جرائم انتخاباتی تشکیل شده و بسیار پایبند به صیانت آرا هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته رصد انتخاباتی در دادگستری لرستان تصریح کرد: به منظور امنیت و سلامت انتخابات اقدامات مطلوبی انجام شده است، برای هیچ فردی مصونیت قضایی وجود ندارد و در صورت مشاهده و گزارش برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری  با بیان اینکه جرائم و تخلفات انتخاباتی رصد می‌شوند اظهارداشت: داوطلبان مسئول ستاد انتخابات هستند، مسئولیت دارند و باید قانون را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه با کارناوال تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی با جدیت برخورد می‌شود افزود: این کار کار خلاف قانون است، خرید و فروش رأی نیز ممنوع بوده و هرگونه تخلفات جرم‌انگاری شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از