حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

تلخ‌کامی مردم روستای قلعه‌نوشرکتی بروجرد از آب‌شور

تلخ‌کامی مردم روستای قلعه‌نوشرکتی بروجرد از آب‌شور

اهالی روستای قلعه‌نوشوکتی بروجرد مدت‌هاست از آبی که مزه شوری می‌دهد، رنج می‌برند و خواستار رفع این مشکل شدند.

به گزارش سفیرافلاک، حکایت مشکل آب در برخی از روستاها، قصه ادامه داری است که متاسفانه سال‌هاست روستائیان را با مشکل مواجه کرده است که دولت سیزدهم عزمی جدی برای حل مشکل آب بسیاری از روستاهای کشور دارد.

قلعه‌نوشوکتی، یکی از روستاهای بروجرد با جمعیتی بالغ‌بر ۴۰۰ نفر است که حدود چهار سال است با مشکل شوری آب مواجه هستند و اهالی این روستا خواستار رسیدگی مسئولان و حل این مشکل شدند.


آب روستا شور و مزه‌دار است

کاکاوند یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: چهار سال است که آب روستای ما مشکل دارد و شور است و چندین بار از مسئولان درخواست شده که برای رفع این مشکل اقدام نمایند.

وی افزوز: در برخی از موارد آب، نه فقط مزه شوری می‌دهد بلکه کمی هم تلخ و مزه‌دار است و در برخی از روزها هم به کلی آب قطع می‌شود به طوری که چند وقت پیش مدت زیادی آب قطع شد.


چاه جدید روستای قلعه‌نوشوکتی تجهیز می‌شود

بهنیا مدیر امور آب و فاضلاب بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: برای رفع مشکل روستای قلعه نو شوکتی بروجرد چاه ۸۰ متری حفر شده ولی تجهیز این چاه با قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) است که تجهیز آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: برداشت‌های بیش از اندازه در بخش کشاورزی سبب می‌شود که بیشتر از حد نرمال از سطح آب سفره‌های زیرزمینی استفاده شود و همین سبب می‌شود که املاح در حجم کمتری جمع شده و ایجاد مشکل نماید.

مدیر امور آب و فاضلاب بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر از نظر بهداشتی و سلامت، استفاده از این آب مشکلی ندارد و دلیل این که آب روستا کمی لب‌شور است به خاطر همین تجمع املاح در حجم کمتری از آب است که بعد از تجهیز چاه، مشکل برطرف می‌شود.

بهنیا بیان کرد: در واقع بافت زمین اینگونه است که استفاده بی‌اندازه سبب بروز چنین مشکلاتی می‌شود ولی محل چاه جابجا شده تا کیفیت آب بهتر شود و با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل حل خواهد شد.


۷۰ روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند می‌شوند

یاسر اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در استان بیش از ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، لرستان در اجرای این پروژه جایگاه خوبی دارد.

وی افزود: تا پایان سال ۷۰ روستای استان لرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند، علاوه بر این نیز قرارداد دومی در همین راستا با هدف آبرسانی به روستاهایی که دارای مشکل آب آشامیدنی هستند، منعقد شده که روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این طرح قرار می‌گیرند.

 

مشکل روستای قلعه‌نوشوکتی تا پایان سال برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: در شهرستان بروجرد با همکاری بسیج سازندگی اقدامات خوبی در راستای آبرسانی به روستاها انجام شده که این پروژه بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اکبریان بیان کرد: روستای قلعه‌نوشوکتی بروجرد یکی از روستاهایی است که در اولویت قرار دارد چرا که آب این روستا لب‌شور بوده و کمی سنگینی دارد که طبق اقدامات انجام شده تا پایان مشکل این روستا برطرف خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از