حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل ثبت‌احوال لرستان مطرح کرد:

تولد ۱۱ نوزاد بروجردی در هر شبانه‌‌روز

تولد ۱۱ نوزاد بروجردی در هر شبانه‌‌روز

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان گفت: ۱۱ نوزاد در هر شبانه‌‌روز در بروجرد متولد می‌شود که در 9 ماه امسال ۲ هزار و ۹۰۱ نوزاد متولد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فریبرز امیری ظهر امروز در همایش دهیاری‌های شهرستان بروجرد که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهارداشت: یکی از مسائل مهم امروز بحث جمعیت است چرا که یکی از مولفه‌های اصلی در هر کشور محسوب می‌شود از همین رو با اجرای مشوق و برنامه‌های فرهنگی تلاش شده تا افزایش جمعیت روند بهتری داشته باشد.

وی افزود: در اواخر دهه ۶۰ کاهش جمعیت آغاز شد و شاهد این بودیم که هرساله تعداد موالید کمتر شده و خانواده‌ها به سمت تک فرزندی و دو فرزندی روی آورند که در همان زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کاهش جمعیت هشدارهای لازم را اعلام فرمودند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان تصریح کرد: سالانه باید ۲ میلیون نوزاد در کشور متولد شود که این رقم می‌تواند به برطرف شدن بحران جمعیت کمک کند و لازم است که خانواده‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

امیری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت استان لرستان فعال است، عنوان کرد: طبق آمارهایی که جمع‌آوری شده در استان لرستان ۶.۶ درصد جمعیت استان لرستان را سالمندان تشکیل داده‌اند ولی با اجرای طرح جوانی جمعیت و توجه بیشتر به مسئله جمعیت می‌توان در این راستا موفق بود و افزایش جمعیت و فرزندآوری را محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر شبانه روز ۱۱ نوزاد در بروجرد متولد شده است، گفت: شهرستان بروجرد در تعداد موالید رتبه نهم را در استان دارد که در ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۹۰۱ نوزاد متولد شده که از این تعداد سه مورد سه قلو و ۶۱ مورد دوقلو بوده است البته آمار ولادت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان یادآور شد: همچنین در این مدت یک‌هزار و ۸۵۳ واقعه ازدواج در بروجرد ثبت شده که آمار ازدواج نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، روند کاهشی را نشان می‌دهد.

امیری بیان کرد: طی این مدت یک‌هزار و ۶۸۰ نفر در شهرستان بروجرد فوت کرده و ۷۷۸ واقعه طلاق نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خانواده‌هایی که تک فرزند هستند در این شهرستان ۲۵ هزار خانوار است که بحران سالمندی و تنهایی از عواقب اصلی تک فرزندی بوده، علاوه بر این نیز یک‌هزار و ۷۷۰ خانوار هم دارای سه فرزند و بیشتر هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از