حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

تولید مبتنی بر فناوری، قدرت رقابت‌پذیری بیشتری دارد

تولید مبتنی بر فناوری، قدرت رقابت‌پذیری بیشتری دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: تولید واحدهای صنعتی مبتنی بر فناوری، قدرت رقابت‌پذیری در بازار را دارند و هدایت واحدهای صنعتی به سمت دانش‌بنیان در این راستا است.

فرزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای شناسایی و دانش‌بنیان شدن واحدهای تولیدی تلاش‌هایی را انجام می‌دهد که هدف از این برنامه، توسعه و ارتقاء فناوری در شهرک‌های صنعتی است که در راستای توانمندسازی صنایع، این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی، واحدهایی که مستعد دانش‌بنیان هستند، شناسایی می‌شوند و در گام بعدی بعد از طی شدن مراحل، دانش‌بنیان می‌شود و بخشی از هزینه‌های اینکه واحدهای صنعتی به دانش‌بنیان تبدیل شود بر عهده شهرک صنعتی است که در واقع این کار در راستای حمایت از شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره برگزاری رویدادهای استارتاپی در این زمینه، گفت: برای نخستین بار رویداد استارتاپی ایده‌شو با ۱۲ ایده در استان برگزار شد که هدف از این استارتاپ‌ها استفاده از دانش فنی و فناوری روز دنیا در صنعت است و تلاش داریم تا پایان سال نیز یک رویداد استارتاپی دیگر هم در حوزه صنایع غذایی برگزار کنیم.

محمدی بیان کرد: هرچه تولیدات به سمت اقتصادمحمور مبتنی بر دانش علم و فناوری باشد، قدرت رقابت‌پذیری آن افزایش می‌یابد لذا تبدیل واحدهای تولیدی از نسل تولید انبوه به فناوری، اجتناب‌ناپذیر است البته این مهم پیوند صنعت و دانشگاه را نیز پررنگ‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال دو واحد در شهرک‌های صنعتی استان دانش‌بنیان شدند، افزود: در مجموع هفت واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی به دانش‌بنیان تبدیل شده و تلاش می‌شود تا واحدهایی که شرایط لازم را دارند در این مسیر قرار گرفته و به دانش‌بنیان تبدیل شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از