حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
وزیر آموزش و پرورش در خرم‌آباد:

تکمیل‌کننده جشن انقلاب، برگزاری انتخابات شکوهمند است

تکمیل‌کننده جشن انقلاب، برگزاری انتخابات شکوهمند است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکمیل‌کننده جشن انقلاب، انتخابات شکوهمند با مشارکت بالاست و باید یک انتخابات پرشور، سالم، با مشارکت بالا را برگزار نمائیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، رضامراد صحرایی ظهر امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم خرم‌آباد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران، استقلال را در ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به همراه داشت.

وی افزود: درباره استقلال اقتصادی ما، همین بس که در دهه ۵۰ که درآمد ایران از نفت سرشار بود، شاه نمی‌دانست با این ثروت چه کند و از آن همه درآمد چیزی نصیب ملت نمی‌شد اما امروز به برکت انقلاب، استقلال ما در حوزه وابستگی به نفت کم شده و اقتدار ما زمانی است که تمام پول نفت صرف زیرساخت شود و آن روز در آستانه‌ قله‌ای است که در فتح آن می‌کوشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز درصد کمی از اقتصاد به نفت وابسته است و در آن زمان ۹۳ درصد اقتصاد به نفت وابسته بود و اگر این وابستگی باقی می‌ماند چه می‌شد؟

صحرایی با بیان اینکه استقلال فرهنگی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است، گفت: در دوران پهلوی جشن‌های ۲هزار و ۵۰۰ ساله با پول مردم برای خارجی‌ها برگزار می‌شد و در کشور غوغایی بود از جشن، در حالی که مردم در فقر و بی‌سوادی بودند.

وی بیان کرد: اقتصاد این کشور تا قبل از انقلاب، مشکل‌دارترین اقتصاد جهان بود و یک دهه مانده به انقلاب و تنها سه درصد صادرات غیرنفتی داشتند و امروز استقلال کشور در حوزه اقتصاد در جهان بی‌نظیر است و امروز ما مشکلاتی داریم و می‌دانیم اما هجدهمین اقتصاد جهان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مشکلات اقتصادی ما دو بُعد دارد، یکی بیرونی است که روز به روز اثر آن کمتر است و یکی هم درونی و مربوط به سبک زندگی خودمان است اما امروز در وضعیتی هستیم که رشد تولید مواد غذایی داخلی ایران نسبت به کل جهان کم‌نظیر است و در هیچ حوزه‌ای از مواد غذایی، زراعی، دامی و لبنی وابستگی نداریم.

صحرایی افزود: در آموزش که زیرساخت توسعه است، در حالی کشور را تحویل گرفتیم که از هر دو نفر یک نفر بی‌سواد بود ولی امروز بیش از ۹۷ درصد مردم سواد دارند و در یکایک روستاهای کشور معلم وجود دارد، امروز ۳ هزار معلم داریم که با ایل کوچ می‌کنند تا فرزندان را آموزش دهند.

وی اظهارداشت: امروز در حالی کشور ما در تقابل جدی با استکبار پیش می‌رود که شاخص سواد کشور نسبت به قبل غیرقابل مقایسه است، از نظر امکانات نیز امروز ۹۶ درصد مردم به آب سالم دسترسی دارند و نسبت به زمان پهلوی که ۲۰ درصد فقط برق داشتند ولی امروز تحول ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دانشگاه‌ها و علم توانستیم حیرت جهان را برانگیزیم به‌طوری که ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم و اقتصاد نفتی ما به اقتصاد علمی و دانشی تبدیل می‌شود، علاوه بر این نیز بیش از ۱۸۰ مرکز نوآوری داریم و در آموزش و پرورش ۷۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فعالیت دارند.

صحرایی بیان کرد: به برکت انقلاب امروز ۶۰۰ مرکز رشد در کشور داریم و امروز به رتبه‌های زیر ۱۰ در اختراعات رسیدیم، همچنین بیش از ۷۰۰ مدرسه تیزهوشان در کشور وجود دارد و جزء کشورهایی هستیم که دانش‌آموزان تیزهوشمان را جدا تربیت می‌کنیم تا کشور را به آن‌ها بسپاریم.

وی افزود: در المپیادهای جهانی نام ایران درخشان است و یک دیپلماسی جدید به جهان ارائه دادیم به نام دیپلماسی نخبگانی و طی دو سال گذشته ۵۰ مدال المپیاد را کسب کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه زیرساخت وضعیت کشور نسبت به منطقه غیرقابل مقایسه است، افزود: امروز خطوط ریلی ایران در حال متحول کردن اقتصاد جهان است، ریل از شمال به جنوب و از شرق به غرب وصل شده و چینی و هندی‌ها به ریل ما برای صادرات وابسته هستند، ۴۴۰ درصد جاده‌ها افزایش یافته است و جاده‌های روستایی نیز ۵۱۰ درصد رشد داشته است.

صحرایی یادآورشد: از نظر علمی نیز به جایی رسیدیم که امروز در علم انرژی رتبه یازدهم و در منطقه رتبه اول را داریم و روزانه صدها نفر از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می‌آیند، امروز وقتی رئیس جمهور در سازمان ملل حاضر می‌شود بینندگان سخنرانی او متفاوت است چرا که حرف متفاوت داریم و مبتنی بر سعادت بشر است، نه ظالم هستیم نه مظلوم.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در جهان چه اتفاقاتی در حال وقوع است، رژیم صهیونیستی که در ۶ روز طومار کشورهای عرب را در هم پیچید امروز در درگیری با حماس که پیام امام و انقلاب را دریافت کردند، زمین‌گیر شده و گدایی صلح می‌کند و این قدرت انقلاب است که در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرزها با دشمنان می‌جنگیم و این قدرت شهدای ماست که حاصل خون پاکشان تبدیل به پیام استقلال و آزادی در سراسر جهان شده است.

وی ادامه داد: باید قدر انقلاب را بدانیم، وقتی انقلاب پیروز شد، دشمنان هر کاری توانستند کردند تا نظام تشکیل نشود، یک جنگ هشت ساله را به راه انداختند و تمام دنیا مقابل ما ایستاد ولی جوانان این منطقه آن‌ها را سر جای خودشان نشاندند و امروز همان کشوری که برای سیم‌خاردار مشکل داشت، به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در آستانه یک انقلاب دیگر هستیم از نوع سیاسی و اجتماعی و آن انتخابات است، مشارکت در انتخابات از آن جهت اهمیت دارد که دشمنان ما تکلیف خود را با ما می‌فهمند، سیاست آن‌ها ایجاد ناامیدی است و می‌خواهند کاستی را جلوه دهند و باید دانست که مشکلات در همه جا وجود دارد اما این سیاست شیطانی است که مشکلات را بزرگ نشان داد و تلاش دارند امید را از جوانان بگیرند.

صحرایی بیان کرد: اگر انتخابات مهم نبود، این همه تلاش نمی‌کردند که مشارکت را کم کنند بنابراین تکمیل‌کننده جشن انقلاب، یک انتخابات شکوهمند با مشارکت بالاست و باید یک انتخابات پرشور، سالم، با مشارکت بالا را برگزار نمائیم.

وی اظهارداشت: لرستانی‌ها همواره در این سال‌ها نشان دادند علیرغم اینکه محدودیت‌ها و مشکلاتی دارند اما همیشه بر مبنای دستاوردها تصمیم گرفتند و این یک غیرت ایرانی است که چه بودیم و چه شدیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک روزی دشمن توطئه می‌کرد و با آن می‌جنگیدیم و هنوز رد سیلی‌های ما بر صورت آمریکا مشهود است و تنها کشوری بودیم که پایگاه‌های آنان را در هم کوبیدیم و رزمندگان غیور اسلام راه نفوذ دشمن را به کشور بستند و امروز نزدیک‌ترین نقطه بر دشمن ما، یک انتخابات باشکوه است.

صحرایی تصریح کرد: نفس کشیدن در جایی که مردم غیور و بامحبت دارد، برای من افتخار است و ملت ایران نشان‌دادند در مورد دشمن با کسی شوخی ندارند و انتخابات نشان‌دهنده غیرت ملی است که در اسفند به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از