حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
مدیرکل محیط زیست لرستان خبرداد:

ثبت تصویر ۷ قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

ثبت تصویر ۷ قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: تصویر هفت قلاده خرس قهوه‌ای فروردین ماه امسال در لرستان به ثبت رسید.

علی سالاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با مشاهده و ثبت تصویر چند قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان اظهار داشت: فروردین ماه امسال سه مورد مشاهده خرس قهوه‌ای در لرستان داشتیم به‌طوری که دو مشاهده در اشترانکوه و یک مشاهده در الشتر انجام گرفت.

وی افزود: در مجموع این سه مشاهده، چهار قلاده خرس قهوه‌ای در الشترانکوه، دو قلاده در الشتر و مجدد یک قلاده در اشترانکوه به ثبت رسید که در مجموع تعداد خرس‌های مشاهده شده در فروردین ماه به هفت قلاده رسید.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: مشاهده این خرس‌ها نشان‌دهنده این است که احیا حیات‌وحش انجام گرفته است و زمانی که خرس و پلنگ در حیات‌وحش مشاهده می‌شود یعنی زنجیره کامل است و طبیعت پویایی دارد.

وی بیان کرد: زمانی که پلنگ از طبیعت حذف می‌شود، گراز زیاد می‌شود و به اراضی و مزارع کشاورزی آسیب وارد می‌کند، اما وقتی که غذای پلنگ در طبیعت از بین برود پلنگ به دام آسیب می‌زند بنابراین این تعادل در طبیعت لرستان وجود دارد و ما به این زنجیره کمک کرده‌ایم.

سالاروند گفت: با هوشمندسازی، جذب نیروهای جدید و همت شبانه‌روزی محیط‌بانان خوشبختانه به این مرحله رسیده‌ایم که مشاهداتی که هیچوقت در استان سابقه نداشته، رویت شود و ببینیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از