حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/02/12 شمسی | 2024/05/01 میلادی
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

جشنواره «رود و ریل» در لرستان برگزار شد

جشنواره «رود و ریل» در لرستان برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: جشنواره «رود و ریل» عصر امروز در روستای بیشه لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» عطا حسن‌پور عصر امروز در جشنواره رود و ریل که در روستای بیشه برگزار شد، اظهار داشت: همجواری رودخانه و آبشار که از جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شود در کنار راه‌آهن سراسری، دو ترکیب بسیار زیبای گردشگری هستند.

وی افزود: طبیعت و صنعت در کنار هم در این روستا توانسته مقصد گردشگری محسوب شود و همه این زیبایی‌های طبیعی در کنار هم سبب شده تا این روستا به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری، ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که این روستا دارد از بین ۵۰۰ روستا که برای ثبت جهانی در نظر گرفته شده بودند، انتخاب شد و پرونده این روستا به همراه هفت روستای دیگر برای ثبت جهانی تشکیل و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

حسن‌پور عنوان کرد: تاکنون فقط یک روستا از ایران ثبت جهانی شده که آن هم روستای ماسوله است و اگر روستای بیشه در لرستان ثبت جهانی شود، دومین روستای کشور است که به ثبت جهانی می‌رسد.

وی گفت: استان لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که تلاش می‌شود تا این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها معرفی شود تا گردشگران داخلی و خارجی از این ظرفیت‌های گردشگری بازدید نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از