حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان:

جشنواره «رود و ریل» در لرستان برگزار می‌شود

جشنواره «رود و ریل» در لرستان برگزار می‌شود

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: استان لرستان در بحث گردشگری یکی از استان‌هایی بوده که دارای ظرفیت‌های بسیار متعددی است و جاذبه‌های طبیعی آن چشم‌نواز است، یکی از جاذبه‌هایی که گردشگرپذیر بوده، روستای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد است.

وی افزود: در همین راستا به شکرانه موهبت‌های الهی مانند چشمه‌ها، رودها و آبشار بیشه، جشنواره «رود و ریل» فردا در روستای بیشه با حضور جمعی از گردشگران و مسئولان برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به ثبت جهانی روستای بیشه، تصریح کرد: ظرفیت‌های این روستا بسیار منحصر به فرد است که راه‌آهن سراسری شمال به جنوب یکی از زیبایی‌های این منطقه است که نام جشنواره نیز برگرفته از همین می‌باشد.

عباسیان بیان کرد: در این جشنواره برنامه‌های فرهنگی مانند شعرخوانی، موسیقی، دعای باران و برنامه‌های دیگری برگزار می‌گردد که تلاش شد تا این جشنواره در فصل بهار که زیبایی این منطقه دوچندان است، برگزار گردد.

وی یادآورشد: اغلب روستاهای استان لرستان دارای پتانسیل‌های مهم گردشگری هستند اما از بین ۲۰۰ روستایی که برای ثبت جهانی معرفی شده بود، هشت روستا انتخاب شد که روستای بیشه لرستان یکی از این هشت روستا بود که تشکیل پرونده انجام و در مرحله ثبت جهانی قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: توجه ویژه به ظرفیت‌های مهم گردشگری خصوصاً در مناطق روستایی می‌تواند در توسعه روستا نقش بسیار مهمی داشته باشد که این ظرفیت‌ها باید شناسایی و معرفی شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از