حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی

جلوه‌هایی ناب از اخلاص بندگی در شب‌های قدر

جلوه‌هایی ناب از اخلاص بندگی در شب‌های قدر

مردم استان لرستان با حضور در مراسم احیا شب قدر، جلوه‌هایی ناب از اخلاص بندگی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شب‌های قدر از هزار ماه برتر است چرا که در این شب‌ها قرآن نازل شد و انسان در شب‌های قدر با عبادت و راز و نیاز تلاش می‌کند تا خوبی را جایگزین بدی، دوستی را جایگزین کینه، خوش‌خلقی را جایگزین بداخلاقی نماید و مانند انسانی تازه متولد به زندگی برگردد.

شب‌های قدر، دریای زلالی است برای شستشوی آئینه دل‌ و انسان‌ها در این شب با احیا و شب زنده‌داری، از خدا می‌خواهند تا بهترین سرنوشت برای یک سال آن‌ها رقم بخورد.

درهای رحمت الهی در این شب‌ها گشوده است و نوای الغوث الغوث تا آسمان بلند می‌شود، در توبه به روی همه بندگان باز است و در این شب‌ها می‌توان کوله‌بار گناهان ریز و درشت را کنار گذاشت و برای یک زندگی توام با سیره اهل‌بیت(ع) آماده شد.

طی سه شب قدر در استان لرستان همه مساجد، حسینیه‌ها و مصلی‌های نماز جمعه مملو از جمعیتی بود که جلوه‌هایی ناب از بندگی را نشان می‌داد، در این میان حضور دهه هشتادی و نودی‌ها که پا به پای بزرگترها در این مراسم معنوی شرکت کرده که ماهیت شب قدر را به خوبی درک کرده بودند، بسیار بی‌نظیر بود.

 

ماهیت شب قدر را به خوبی درک کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی کارشناس مسائل دینی در مراسم احیاء شب قدر در بروجرد اظهار داشت: عظمت و منزلت شب قدر آنقدر زیاد است که خداوند در قرآن سوره‌ای را به نام قدر نامگذاری کرده است از همین رو باید هر لحظه از این شب‌ها را قدر بدانیم و از این فرصت برای بندگی استفاده نمائیم.

وی افزود: شب قدر در طول سال فقط یکبار اتفاق می‌افتد لذا باید شب قدر را غنیمت بشماریم و تلاش کنیم تا ابتدا ماهیت شب قدر را به خوبی درک کنیم تا بتوانیم از آن بهره و توشه لازم را برداریم و در این شب که درهای رحمت الهی گشوده شده بخواهیم تا بهترین سرنوشت برای ما امضاء شود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: هیچ چیز بالاتر و بهتر از صداقت در گفتار نیست پس لازم است در این شب صادقانه با خدا راز و نیاز کنیم و اگر در طول سال به هر دلیلی خطایی از ما سر زده، از او بخواهیم تا توبه ما را قبول کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: شب قدر باید به گونه‌ای عمل کنیم که از فردای شب قدر، یک انسان دیگری باشیم و از نظر اخلاقی، رفتاری و گفتاری بتوانیم نشان دهیم که از شب قدر نهایت استفاده را برده‌ایم از همین رو باید معرفت خود را در این شب‌ها نشان دهیم تا سعادت دنیوی و اُخروی نصیب ما شود.

وی با اشاره به نقش شب قدر در شخصیت و وجود جوانان، افزود: جوانان و نوجوانان از این شب‌ها به راحتی نگذرند بلکه در این فرصت از خدا بخواهند تا در مسیر مستقیم قرار گیرند و بتوانند با تاسی از شهدا در مسیر اسلام و انقلاب و قرآن حرکت کنند.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: انسان با دور کردن صفت‌های زشت و ناپسند می‌تواند خود را در مسیر رستگاری قرار دهد لذا تلاش کنیم تا با رفتار و اعمال خود بتوانیم کاری کنیم که خدا بهترین‌ها را رقم بزند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از