حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل بین‌الملل:

جنگ داخلی یکی از پیش‌بینی‌های آینده آمریکا است

جنگ داخلی یکی از پیش‌بینی‌های آینده آمریکا است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا افول خواهد کرد و اصولاً تاریخ نشان داده استکبار در هر مقطع زمانی باشد بعد از مدتی افول می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حمیدرضا اعتمادی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره انتخابات آمریکا اظهار کرد: آن چیزی که ناظران و تحلیل گران عنوان می‌کنند در واقع باید به گذشته نگاه کنیم چراکه سیاست‌های راهبردی آمریکا در سال‌های گذشته این بود که در طی یک جریان ایجاد دموکراسی و امنیت، رئیس‌جمهوری را می‌خواستند که زن باشد. در سال ۲۰۱۶ این موضوع درباره هیلاری کیلینتون مطرح شد، اما ترامپ رأی آورد، اما امسال با توجه به سیاست‌های راهبردی که آمریکا دنبال می‌کند هریس به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها را آورند و در خیلی از نظرسنجی‌ها هم از ترامپ جلو‌تر است.

وی افزود: نکته‌ای که در انتخابات آمریکا وجود دارد نگاه استکباری آن‌ها است. آن‌ها نمی‌خواهند یک زن سیاه‌پوست آن‌هم نوع غیر آمریکایی را مطرح کند اما در شرایط کنونی این سیاست‌های راهبردی آن‌ها است که آن‌ها را مجبور به چنین اقدامی کرده است.

وی درباره بی‌تفاوتی مردم آمریکا درباره انتخابات گفت: شرایطی که بایدن در این سال‌ها ایجاد کرد چالش‌هایی به وجود آورده است خصوصاً سیاست‌های منطقه‌ای؛ و نتوانسته لایه‌های مختلف جامعه آمریکایی را راضی کنند.

اعتمادی اظهار کرد:آمریکا در حال افول است و اوضاع اقتصادی درستی ندارد و بدهی بانکی زیادی دارد.سیاست‌های بین‌الملل آن‌ها در خاورمیانه با شکست مواجه شده است. موضوع غزه و کشتار صهیونیست‌ها و حمایت‌های بایدن از جنایت‌های آن‌ها باعث شده نوعی بی‌تفاوتی را مردم آمریکا به کشور خود داشته باشند و احتمال آن است که پای صندوق‌های رأی این موضوع به شکلی مهم نشان داده شود.

وی درباره شرایط کلی آمریکا تأکید کرد: اما شرایط داخلی آمریکا کمی چالش‌برانگیز است. آمریکا افول خواهد کرد و اصولاً تاریخ نشان داده استکبار در هر مقطع زمانی باشد بعد از مدتی افول می‌کند و این موضوع در این ۲۵ سال اخیر خود را به جدی‌ترین شکل نشان داده است. جنگ داخلی یکی از پیش‌بینی‌هایی است که در این سال‌ها انجام‌شده و قطعاً شرایط روبه‌جلوی آمریکا شرایط مطلوبی نیست.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از