حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

بسیج سازندگی در راستای اهداف خود همواره صادقانه و خالصانه فعالیت کرده و در جهت محرومیت‌زدایی خدمات بی‌نظیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بسیج سازندگی به فرمان نورانی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ با هدف محرومیت‌زدایی و با اتکا به توان داخلی و ظرفیت بومی کشور تشکیل شد، حرکت این نهاد مقدس حرکت رو به رشدی است که در همه بخش‌ها به کمک دولت و مردم می‌شتابد و از ظرفیت موجود در جامعه با هر تخصصی استفاده می‌کند.

بسیج سازندگی در راستای اهداف خود همواره صادقانه و خالصانه فعالیت کرده و با گسیل داشتن نیرو‌های جهادی به سمت مناطق محروم گامی بزرگ در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رفع محرومیت‌ها برداشته است.

نیرو‌های پرتوان و پرتلاش بسیج سازندگی با پشتکار و عزم و اراده الهی تحت تعالیم حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف فداکاری کنند و با حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

 

اعزام ۱۶۰۰ جهادگر به مناطق محروم

جعفر بیرانوند مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: در سال گذشته ۱۹۵ سری جهیزیه، ۳۶ هزار بسته‌ معیشتی، ۶۰ هزار پرس غذای گرم و ۲۵۰‌ هزار قرص نان رایگان در سطح محلات شهر خرم‌آباد توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه احداث کانال‌های آب بر کشاورزی، افزود: ساخت ۶ کانال آب‌بر در روستا‌های بخش مرکزی و افتتاح آن‌ها و شروع به کار دو کانال آب‌بر در سه ماهه اول ۱۴۰۳ توسط بسیج سازندگی ناحیه خرم‌آباد انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد تصریح کرد: ساخت ۱۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، تعمیر ۱۳۵ واحد منزل مسکونی، تعمیر و ساخت ۵۷ پایگاه مقاومت بسیج، مرمت و رنگ‌آمیزی ۱۸ مدرسه و حضور ۲۴۰ گروه جهادی در سیل از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی خرم‌آباد است.

بیرانوند بیان کرد: سال گذشته جهت محرومیت‌زدایی به تعداد ۴۵۵ نفر از نیازمندان خرم‌آباد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

وی عنوان کرد: به مناسبت دهه بسیج سازندگی ۱۸۶ گروه جهادی و هزار و ۶۰۰ جهادگر توسط ناحیه خرم‌آباد به مناطق مختلف جهت انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، علمی و اجتماعی اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرم‌آباد گفت: در دهه سازندگی برپایی ۱۰‌ ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهر خرم‌آباد و برگزاری میز خدمت در مصلی‌الغدیر را در دستور کار داریم.

 

ارائه ۷۰ هزار خدمت درمانی به مردم

مصطفی‌ امیری مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی دو وظیفه ذاتی دارد در اولین وظیفه با اعزام تیم‌های پزشکی جهت رفع مشکلات بهداشتی و برقراری عدالت بهداشتی و درمانی مناطق محروم و حاشیه‌نشین گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دوم بسیج جامعه پزشکی مدیریت بحران است، افزود: به دلیل اینکه لرستان یک استان سیل‌خیز و حادثه‌خیز است اگر بحرانی در استان رخ دهد، بسیج جامعه پزشکی با اعزام تیم‌های پزشکی در همه ابعاد به کمک مردم می‌شتابد و درد و آلام بیماران را التیام می‌بخشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نوع خدمت درمانی بهداشتی به مردم ارائه شد و بیش از ۶ بیمارستان صحرایی در استان برپا کردیم که این تعداد بیمارستان صحرایی یک کار بی‌نظیر در سطح کشور است و بیشترین خدمت در این بیمارستان‌ها ارائه شد.

امیری گفت: در بیمارستان صحرایی دلفان بیش از ۲۷۰ نفر از کادر حوزه سلامت استان به حدود ۸ هزار نفر از مردم در زمینه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی، بهداشتی، تغذیه و دیگر موارد خدمت ارائه کردند و مردم نیز از خدمات بی‌نظیر ارائه شده اعلام رضایت داشتند.

وی بیان کرد: در سال گذشته به مناسبت‌های مختلف و در ایامی مانند دهه‌فجر، هفته دفاع مقدس و هفته بسیج بیش از ۳۰۰ تیم پزشکی به مناطق مختلف برای خدمت‌رسانی اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به اینکه مراکز نفس در زمینه نجات فرزندان سقط تلاش می‌کنند، افزود: با روش‌های اقناع‌سازی در مراکز نفس طی مراحل مختلف مادرانی بارداری را که به دلایل مختلف قصد دارند جنین خود را سقط کنند از سقط منصرف می‌کنیم.

امیری یادآور شد: در مرحله اول این زنان توسط پزشکان متخصص زنان، کارشناسان ماما، متخصصان مراکز بهداشت، پایگاه‌های بسیج و مراکز خیریه معرفی می‌شوند و بعد از شناسایی آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم که حمایت‌ها به صورت پزشکی، درمانی، روانشناسی و در مرحله آخر حمایت معیشتی است.

وی اظهارداشت: در رابطه با این کار بزرگ و خداپسندانه در زمینه جوانی جمعیت که مدنظر مقام معظم رهبری است تاکنون از ۱۴۰ موردی که به مراکز نفس مراجعه کردند حدود ۱۳۰ نفر منصرف از سقط داشتیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: بنا داریم با یاری خداوند متعال در سال جدید قوی‌تر از سال گذشته در همه شهر‌های لرستان بیمارستان صحرایی برپا کنیم و خدمت‌رسانی را به مردم انجام دهیم.

 

خدمات بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

امیر علی حیدر‌امیری مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بسیج یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی و از ابتکارات امام(ره) است که در هر کجا وارد شد موفق عمل کرد، بسیج در زمینه محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، سیل، زلزله، کرونا، جنگ تحمیلی، مبارزه با نیرو‌های تجزیه‌طلب و دیگر موارد موفق بوده است.

وی افزود: ما میراث‌دار محرومیت رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بودیم بنابراین بسیج بعد از جنگ تحمیلی پا به عرصه محرومیت‌زدایی گذاشت و افراد در بسیج سازندگی به عنوان نیرو‌های گمنام و پر تلاش تلاش می‌کنند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان تصریح کرد: بسیج سازندگی در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور کاری کرده که هیچ ارگانی انجام نداده و گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های بسیج سازندگی فعالیت انجام می‌دهند.

امیری بیان کرد: بسیج سازندگی در زمینه ساخت و ساز، لوله کشی، ایجاد سد، آبخیزداری، کاشت درختان مثمر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، راه روستایی، ایجاد شغل و دیگر موارد محرومیت‌زدایی خدمات بی‌نظیری داشته است. 

 

جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی
جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی
جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی
جهاد بی‌نظیر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از