حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

نیروگاه برق‌آبی آتی صنعت در الیگودرز افتتاح شد

نیروگاه برق‌آبی آتی صنعت در الیگودرز افتتاح شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: نیروگاه برق‌آبی آتی صنعت با ظرفیت سه مگاوات و تولید سالانه ۲ هزار مگاوات ساعت در شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع برق لرستان، مهران امیری در مراسم افتتاح این پروژه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو در شهر خمین استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: این نیروگاه با هدف افزایش پایداری شبکه، اصلاح ولتاژ و تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر احداث شده است.

 

وی افزود: نیروگاه برق‌آبی آتی صنعت در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر الیگودرز با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت آتی صنعت و بدون دریافت تسهیلات بانکی احداث شده است.

 

امیری با اشاره به اهمیت افزایش پایداری شبکه برق گفت: با توجه به رشد روزافزون تقاضا برای برق، احداث این نیروگاه به پایداری شبکه برق در استان لرستان کمک خواهد کرد و این نیروگاه با تزریق برق به شبکه، به تنظیم ولتاژ در منطقه کمک می‌کند و از افت ولتاژ و خاموشی‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: نیروگاه‌های برق‌آبی از جمله منابع تولید برق پاک به شمار می‌روند و احداث این نیروگاه به کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد و احداث و بهره‌برداری از این نیروگاه برای تعدادی از افراد در منطقه اشتغال‌زایی خواهد کرد و این پروژه گامی مهم در راستای توسعه تولید برق پاک و  تجدیدپذیر در استان لرستان است و به تقویت زیرساخت‌های شبکه برق این استان کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از