حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

جهانی شدن الگوی بسیج

جهانی شدن الگوی بسیج

تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: الگوی بسیج فراگیر و جهانی شده است و تاسی از بسیج، نجات‌دهنده مردم مظلوم از دست نظام سلطه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نهال شجره طیبه بسیج در پنجم آذر سال ۵۸ توسط امام‌راحل کاشته شد، بسیج در همان اوایل انقلاب شروع به فعالیت نمود و در راستای ایجاد آرامش در جامعه و نظم عمومی در قالب گروه‌های مختلف فعالیت کرد.

در جنگ تحمیلی، بسیج دوشادوش رزمندگان با متجاوزان جنگید و در این مسیر شهدای زیادی تقدیم شد اما بعد از اتمام جنگ تحمیلی، رسالت بسیج به سمت مبارزه با تهاجم فرهنگی، شبیخون دشمن و جنگ نرم رفت.

بسیج در مبارزه با وسوسه‌های دشمن در آگاه‌سازی مردم و مبارزه با دشمن شروع به روشنگری و بصیرت‌افزایی نمود. در گام دوم انقلاب بیشترین فعالیت بسیج به سمت امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه شده است که در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد.

بسیج همیشه موفق و پیش‌قدم بوده به‌طوری که در سیل و زلزله و مبارزه با کرونا از نخستین گروهی‌هایی بود که برای کمک به مردم وارد میدان شد. هم‌اکنون در قالب قرارگاه‌های سازندگی، جهادی، اشتغالزایی، ساخت و تعمیر مسکن محرومان، ایجاد امید و نشاط فعالیت‌های چشمگیری انجام داده است.

در عرصه علمی، اجتماعی، اقتصادی، بصیرت‌افزایی، مبارزه با جنگ‌نرم و در هر جایی که نیاز باشد بسیج با همه توان وارد میدان می‌شود.

کار بسیج خدایی است و بی‌ریا و خالصانه فعالیت می‌کند از همین رو همیشه در کارها موفق و سربلند هستند و باید تلاش کرد تا هر روز دامنه بسیج فراگیرتر شود. امروز در اختراعات، نوآوری، پژوهش و مقابله با وسوسه‌های دشمن نیز بسیج تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد.

بسیج در واقع گنجینه پرتوان و پرانرژی است که هر روز موفق‌تر عمل می‌کند و تجربه بسیج امروز در جهان جای خود را باز کرده و گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف، میوه این شجره طیبه هستند.

امروز بسیج به سمت جهانی شدن پیش می‌رود و این تجربه موفق، چراغ راه مظلومان عالم شده است که نجات دهنده توده‌های مردم از دست نظام سلطه بوده و حرکت بسیج به سمت امید است.

انتهای خبر/

امیرعلی‌حیدر امیری، تحلیلگر سیاسی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از