حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه بروجرد:

جوانان ایرانی با کسب موفقیت‌ها، حماسه آفریدند

جوانان ایرانی با کسب موفقیت‌ها، حماسه آفریدند

امام جمعه بروجرد گفت: یا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جوانان ایرانی با کسب موفقیت‌ها، حماسه آفریدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در مدرسه دخترانه انقلاب برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب ما بی‌نظیر است چرا انقلابی اخلاقی، فرهنگی و همه‌جانبه است و پیشرفت‌ها آنقدر زیاد است که در قالب چندین کتاب می‌توان آن‌ها را بیان کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در عرصه پزشکی، افزود: قبل از انقلاب پزشکان هندی و پاکستانی در ایران مشغول به کار بودند ولی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز پزشکان بسیار توانمندی در کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: ایران در عرصه موشکی، پزشکی، علمی و هسته‌ای امروز به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافته است و طی این سا‌‌ل‌ها دانشمندان زیادی در کشور تحول‌ ایجاد کردند و جوانان این سرزمین در پیشرفت‌ها حماسه آفریدند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: مشکلات به دست جوانان و نسل جوان برطرف می‌شود و دانش‌آموزان باید خوب درس بخوانند تا به موفقیت برسند چرا که آینده سازان این کشور هستند.

در ادامه نریمان سبحانی‌نیا رئیس آموزش و پرورش بروجرد گفت: چهل و پنجمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی ایران را گرامی می‌داریم و امسال برنامه‌های دهه فجر باشکوه‌تر از هرسال برگزار می‌شود.

وی افزود: انقلاب به عنوان معجزه قرن بود که در بهمن سال ۵۷ توسط امام‌راحل و با پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و امروز باید با جهاد تبیین همه دستاوردهای این سال‌ها را بیان کرد.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: در این شرایطی که هجمه‌هایی از طرف دشمن به کشور وارد است، دهه‌فجر فرصتی است که دستاوردهای نظام را بازگو کرد تا نسل جوان بدانند با پیروزی انقلاب، چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: خدمات زیادی در حوزه آموزش ارائه داده شده است به‌طوری که نرخ سوادآموزی در کشور چند برابر افزایش یافته است و نرخ سوادآموزی زنان به بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال ۵۷ حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش سواد قرار داشتند در حالی که آنروز این رقم به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد گفت: کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان، پنج برابر شدن تعداد مدارس استان‌های محروم، احداث ۲۰ کلاس در هر روز از مهم‌ترین اقدامات در حوزه آموزش و پرورش است.

سبحانی‌نیا اظهارداشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امروز عدالت آموزشی در همه مناطق محروم اجرا شده و در مناطق روستایی حتی برای دو دانش‌آموز هم شرایط تحصیل وجود دارد لذا لازم است که جهادتبیین در حوزه آموزشی ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از