حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/17 شمسی | 2024/05/06 میلادی
ائمه‌ جمعه لرستان:

حجاب در جامعه الزام شرعی و قانونی است

حجاب در جامعه الزام شرعی و قانونی است

ائمه جمعه لرستان گفتند: رعایت حجاب در کشور یک قانون است که باید به آن عمل شود و این طرح در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد با بدحجابی در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: نخستین گام، لزوم حمایت دولت و قوای سه گانه از نماینده خویش، استاندار جدید است و برای حل مشکلات، استاندار نیازمند حمایت ویژه می باشد که تحول همراه با جهش را رقم بزند.

وی افزود: ۲۱ اردیبهشت در چند حوزه از جمله خرم‌آباد و چگنی انتخابات دور دوم برگزار می‌شود و اگر کسانی بدون ملاحظه شایسته‌سالاری و دیگر خصوصیات به کسی رای دهند، این خیانت به خداوند و مؤمنان است و انتخاب بهترین‌ها امری شرعی و عقلی است و نگاه قومی و قبیله‌ای امری غیرقابل قبول است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: صیانت از رای مردم بر عهده این افراد است که انتخابات را برگزار می‌کنند و در مسئله تخلف در انتخاب، جای ترحم نیست و اگر کسانی تخلفاتی داشتند انتظار می‌رود اعمال قانون شود.

وی تصریح کرد: منصوبان ولی فقیه در همه استان‌ها وظیفه آن‌ها گفتمان سازی و دعوت به عملیاتی کردن چهار راهبردی است که رهبری فرمودند.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری یادآور شد: شهید مرتضی مطهری اسلام‌شناسی کامل بودند که این را در آثارش مشاهده می‌کنیم که گروه منحرف این فیلسوف را از نظام ما گرفت.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: کسی است که چراغ هدایت را در دل شاگرد روشن می‌کند و این ماندگارترین هدیه یک معلم است و کشوری که بخواهد به علم و اخلاق برسد باید مردمانش متفکر باشند و چنین صفاتی به وسیله معلم آموزش داده می‌شود تا بتوانند نسلی با کرامت و خوب را تربیت کنند.

وی با اشاره به‌روز کارگر افزود: کسی که در حق کارگر ظلم کند خدا هم اعمالش را نابود می‌کند و همه نیازهای زندگی با کار به دست می‌آید و کار و تلاش سبب پیشرفت می‌شود و کار و کارگر هم دارای ارزش است و باید ربا و رشوه و ثروت‌های به دست آمده از راه‌های بیراهه از بین برود.

شاهرخی گفت: بخشی از مشکلات امروز به دلیل عدم فساد است و کسانی به دلار تسهیلات گرفتند و کارخانه‌ها را رها کردند که با اقدامات لازم این روابط در استان از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: رسیدگی به کارگر و پرداخت حقوق کارگران سبب می‌شود تا باانگیزه بیشتر کار خود را انجام دهند.

وی با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها، اظهارداشت: کار شوراها اجرایی کردن اراده مردم است و شوراها و شهرداری در افزایش فضای سبز، زیباسازی مبلمان شهری و رفع سد معابر، ایجاد فضاهای ورزشی و فرهنگی و تقسیم امکانات خدماتی تلاش نمایند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی کانون خباثت در نظام بین‌الملل است و تمام آئین‌نامه‌ها را زیرپا می‌گذارد و آنچه نویدبخش است مقاومت مردم است و به‌زودی دشمن ساقط می‌شود.

 

عملیات وعده صادق در جهان بازتاب گسترده‌ای داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: طرح نور با فعالیت نیروی انتظامی در حال اجراست که این طرح باهدف برخورد با بدحجابی صورت می‌گیرد لذا در راستای حمایت از قانون حجاب اقداماتی انجام می‌شود.

وی افزود: رعایت حجاب در کشور یک قانون است که باید به آن عمل شود و این طرح در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد با بدحجابی در نظر گرفته‌شده است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به انتقال اشیا تاریخی به خرم‌آباد عنوان کرد: سازمان بازرسی به صورت موقت تشخیص داده که این اشيا به مخزن خرم‌آباد انتقال داده شود و سوال اینجاست چرا بروجرد مخزن نداشته است و انتظار می‌رود با ساخت مخزن، این اشيا به بروجرد منتقل شود.

وی تصریح کرد: کارگران نساجی و کاشی جم با مشکلاتی همراه هستند که انتظار می‌رود استاندار جدید به ابن موضوع رسیدگی کند تا مشکل برطرف گردد.

حسینی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری گفت: آثار بسیار زیادی از استاد مطهری به‌جامانده که هر کدام چراغ راه است و می‌توان از این آثار به‌خوبی بهره برد.

امام‌ جمعه بروجرد عنوان کرد: عملیات وعده صادق عملیاتی بی‌نظیر در دنیا بود که در جهان بازتاب زیادی داشت.

 

کوهدشت قطب کشاورزی و دامپروری لرستان است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: یکی از راه‌های درمان غفلت، معاشرت با افراد مومن و نیک است و در آیات و روایات مختلفی، مسلمانان از «غفلت» مورد نهی و نکوهش قرارگرفته‌اند.

وی ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: امام راحل فرمودند، خدمت بایستی برای خداوند تبارک‌وتعالی خالص باشد و به عبارتی هم‌زمان نیت خدمت هم در مسیر خدا و هم مردم باشد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به جایگاه مهم رسانه‌ها در جهان، عنوان کرد: الان در دنیا آن چیزی که بسیار مهم است تبلیغات است، ابزار رسانه در دنیا در دست دشمنان قرار دارد به‌طوری‌که حقایق را وارونه نمایش می‌دهند، عملیات وعده صادق آن‌چنان قوی بود که دنیا را متحیر ساخت و در فضای رسانه‌ای نیز به خوبی و به نفع محور مقاومت ظاهر شد.

وی تصریح کرد: افکار عمومی آماده حمله به رژیم صهیونیستی هستند، الان دنیا فهمیده است که این رژیم دارای مشتی خون‌خوار و جنایتکار می‌باشند، اراده ما بر اراده دشمنان غالب است و این به جنگ اراده‌ها تعبیر می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اهمیت نگرش زیست بومی و مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: بایستی تلاش کنیم که برای مردم اشتغال ایجاد شود و تولید رونق پیدا کند، کوهدشت قطب تولیدات دامی، کشاورزی و باغات انار است.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: حجاب هم مسئله شرعی و هم مسئله‌ای قانونی در جمهوری اسلامی ایران است، هیچ کس نباید از این مسئله عبور کند، دشمنان نقشه اصلی‌شان این است که بی‌بندوباری را در جامعه رواج دهند.

وی ضمن تقدیر از طرح نور فراجا، اظهار داشت: همه ما در برابر احیای عفاف و حجاب وظیفه داریم، دشمن هدف‌های شوم و شیطانی در نظر دارد؛ ان‌شاءالله طرح نور به‌خوبی اجرا شود.

طهماسبی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر دستاوردهای خوبی به همراه داشت چه در حوزه صنعت و چه در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از