حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

حجم آب مخازن سدهای لرستان ۳۵ درصد است

حجم آب مخازن سدهای لرستان ۳۵ درصد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم آب مخازن سدهای لرستان را ۳۵ درصد برشمرد و گفت: سدهای خان‌آباد و ایوشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین کاهش را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، داریوش حسن‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با حجم آب مخازن سدهای لرستان اظهار داشت: مخازن سدهای لرستان هم اکنون ۳۵ درصد آب دارند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

وی حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان را ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: این میزان در مقایسه با سدهای ایوشان و خان‌آباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه حجم آب موجود در پشت سدهای استان لرستان ۷۲.۸۳ میلیون متر مکعب است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هشت درصدی داشته است و سدهای خان‌آباد و ایوشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین کاهش را داشته‌اند.

وی مجموع آب ورودی‌ ۶ سد استان لرستان را ۰.۱۹ متر مکعب بر ثانیه دانست و تصریح کرد: میزان آب خروجی از سدهای استان، ۵.۰۶ متر مکعب برثانیه است.

حسن‌نژاد اظهارداشت: با توجه به کاهش حجم آب موجود در پشت سدهای استان لازم است تمامی کشاورزان و بهره‌برداران با رعایت الگوی کشت و میزان برداشت از منابع آبی برای عبور از پیک کم آبی در تابستان، با شرکت آب منطقه‌ای همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از