حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
مدیر حوزه علمیه لرستان:

حضرت زینب(س) حماسه عاشورا را تثبیت کرد

حضرت زینب(س) حماسه عاشورا را تثبیت کرد

مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: امام حسین(ع) قیام عاشورا را به وجود آورد اما حضرت زینب(س) حماسه عاشورا را در دنیا تثبیت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: عوامل متعددی سبب ماندگاری و جاودانگی قیام کربلا شده است، قیام عاشورا قیامی براساس فطرت انسان بود که سبب شد در تاریخ مانگار شود و در آیات و روایات داریم که حق ماندگار و باطل نابودشدنی است.

وی افزود: در هر قیامی دو عامل نقش مهمی دارند که در قیام عاشورا، یک دسته عوامل که دخیل بودند این بود که امام حسین(ع) حق‌طلب است و همین سبب شد تا قیام ماندگار شود و بسیاری از قیام‌ها از امام حسین(ع) الگو بگیرند اما عامل دیگر که سبب جهانی شدن این قیام شده است، به خاطر آزادی‌خواهی امام حسین(ع) است که ملت‌های آزادی‌خواه از این عامل الگو می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: امام حسین(ع) قیام عاشورا را به وجود آورد اما حضرت زینب(س) باعث ماندگاری و تثبیت این قیام شد چرا که شیاطین قصد داشتند تا بعد از روز عاشورا، قیام را منحرف و تحریف کنند و قیام سیدالشهدا(ع) را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

عبداللهی بیان کرد: بانوی قهرمان کربلا در مقابل همه تحریف‌کنندگان قیام عاشورا ایستاد و از انحراف این قیام جلوگیری نمود لذا اگر حضرت زینب(س) نبود این قیام در کربلا باقی می‌ماند.

وی اربعین را حاصل پیام‌آوری حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: امروز می‌بینیم میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا راهی کربلا می‌شوند و این مرهون روشنگری حضرت زینب(س) است چرا که این بانوی بزرگ از عاشورا تا اربعین با قدم‌های خود این پیام قیام عاشورا را به مردمان دنیا رساند و امروز زائران در گرمای شدید هم در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان یادآور شد: امروز اگر قرار است دنیا در مقابل ظلم و ستم ظالمان بایستد مانند غزه و فلسطین، الگوی آن‌ها امام حسین(ع) است و امروز ما وظیفه داریم فریاد مظلومان غزه را به گوش همه جهانیان برسانیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از