حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

حماسه‌آفرینی بانوان در دفاع‌مقدس تبیین شود

حماسه‌آفرینی بانوان در دفاع‌مقدس تبیین شود

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: حماسه‌آفرینی بانوان در دفاع‌مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

مریم سپهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع‌مقدس بهترین فرصت برای تجلیل از نقش‌آفرینان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است که تلاش کردند با ایثار، از جان گذشتگی و فداکاری، از خاک وطن دفاع کنند.

وی افزود: بانوان در دوران دفاع‌مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند به‌طوری که در عرصه‌های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی بسیار نقش‌آفرین بودند و در پشتیبانی از جمله تهیه لباس و خوارکی برای رزمندگان، بدرقه فرزندان و همسران به جبهه‌های حق علیه باطل نقش بسیار مهمی را عهده‌دار بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در حوزه بانوان، تصریح کرد: امسال پنج برنامه محوری در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها در استان و با حضور بانوان برگزار خواهد شد.

سپهوند با بیان اینکه لرستان ۴۷۹ شهیده زن را در دوران دفاع‌مقدس تقدیم نموده است، گفت: یکی از مکان‌هایی که در دفاع‌مقدس مورد حمله بمباران دشمن قرار گرفت در شهرستان دورود بود که ۱۹ زن و کودک بر اثر این حمله در ستاد پشتیبانی به شهادت رسیدند از همین رو این منطقه به عنوان یکی از مکان‌های حماسی نقش‌آفرینی زنان در کشور معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های مهمی که در هفته دفاع‌مقدس انجام می‌شود، نمایش میدانی نقش بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی است که این برنامه در همه شهرهای استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان خاطر نشان کرد: باتوجه به همزمانی بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع‌مقدس، راویان به مدارس استان اعزام می‌شوند تا نسل جوان و دانش‌آموز را با خاطرات، رشادت و دلاوری رزمندگان دوران دفاع‌مقدس آشنا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از