حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

حماسه ۹ دی، خروش مردم علیه فتنه‌گران

حماسه ۹ دی، خروش مردم علیه فتنه‌گران

تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: حماسه ۹ دی روز خروش مردم بابصیرت ایران علیه فتنه‌گران بود که مانند سیلِ خروشان به صحنه آمدند و طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» یکی از مقاطع مهم که در تاریخ انقلاب ماندگار شد و به عنوان ایام‌الله ثبت شده است، حماسه تاریخی ۹ دی بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام جدیدی به نام حق و باطل شکل گرفت و در اینجا بود که آرایش نظام باطل بر علیه نظام حق شکل گرفت و از همان روزهای نخست، دشمنان جمهوری اسلامی شروع به طراحی و نسخه‌پیچی برای براندازی کردند و در نظر داشتند تا اجازه ندهند انقلاب به حرکت خود ادامه دهد.

تنها چند وقت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، صدام را تجهیز کردند تا به خاک ایران حمله کند ولی نتوانستند از این جنگ سخت به اهداف خودشان برسند، پس از این بود که دشمنان تاکتیک خود را عوض کرد و رویکرد جنگ سخت را به نرم که همان تهاجم فرهنگی بود، تبدیل نمودند و بعد از مدتی در این عرصه هم نتوانستند پیروز شوند.

یکی از تاکتیک و راهبردهای دشمن، انقلاب‌های مخملی یا رنگی بود که یک نوع انقلاب است و رنگی به عنوان نماد انقلاب انتخاب می‌شود. ایالت متحده توانسته بود در برخی از کشورهای اروپای شرقی با همین انقلاب، به اهدافش برسد و قرار بود این را در کشور پیاده کنند.

اجرای این نوع انقلاب‌های مخملی توسط شخصی که یک صهیونیست است ارجا می‌شود که حمایت‌های پشتیبانی و مالی انقلاب‌های رنگی را بر عهده دارد لذا در سال ۸۸ قرار شد که این را در کشور با رنگی خاص اجرا نمایند.

در آن سال انتخابات با مشارکت مردم برگزار شد و متاسفانه دشمن سوار بر این موج شد و جریانی که مدعی بود تقلب در انتخابات رخ داده، شکل گرفت و این جریان به جای تمکین به قانون، از مردم خواستند که کف خیابان بیایند.

متاسفانه تعدادی تحت تاثیر تبلیغات دشمن و معاندان قرار گرفتند و در این میان فتنه‌ای شکل گرفت و شاهد شکل گیری دیکتاتوری در مقابل قانون بودیم، اینها کسانی بودند که می‌خواستند آراء مردم باطل شود و انتخابات مجدد برگزار گردد و همان فرمولی که در انقلاب‌های مخملی اجرا می‌شد را در کشور پیاده کنند.

دو مولفه جایگاه ولایت فقیه و نقش مردم در خنثی سازی فتنه ۸۸ بسیار مهم بود و یکی از تدابیری که رهبری حکیمانه مدیریت کردند این بود که فرصت دادند هویت واقعی فتنه‌گران روشن شود و افرادی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن بودند توانستند مرزبندی خود را با جریان فتنه مشخص کنند.

هشت ماه درگیری یکی از پیچیده‌ترین فتنه‌ها به طول انجامید و ضدانقلاب و معاندان، جمهوری اسلامی را تا لبه پرتگاه بردند و اگر مدیریت رهبری، نصرت‌الهی و حضور مردم در صحنه نبود معلوم نبود این فتنه به کجا خواهد رسید.

در روز عاشورای سال ۸۸ فتنه‌گران به مقدسات توهین کردند و بعد از اینکه مردم متوجه شدند انتخابات بهانه‌ای برای حمله به مقدسات است، مردم بابصیرت به صحنه آمدند و مانند سیلی خروشان، طومار فتنه‌گران را در هم پیچید.

۹ دی یک افتخار و برگ زرینی را در تاریخ رقم زد و به همه نقشه‌های دشمن پایان داد، باید توجه داشت که در همه برهه‌هایی که امت با ولایت بوده، توانسته همه گره‌ها را باز کند و امروز نظام به تعبیر رهبری به قله‌ها نزدیک می‌شود و این رمز ماندگار شد که هرجا امت با ولایت باشد، بر توطئه‌ها غلبه می‌کند.

نویسنده: همایون رهبران، تحلیلگر سیاسی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از