حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه موقت خرم‌آباد مطرح کرد:

خدمت کریمانه با تاسی از سیره ائمه‌اطهار(ع)

خدمت کریمانه با تاسی از سیره ائمه‌اطهار(ع)

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: خدمت کریمانه با تاسی از سیره و روش ائمه‌اطهار (ع) می‌تواند نشان دهنده الگو‌گیری از امامان و معصومین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به دهه کرامت اظهار داشت:  حضرت معصومه(س) الگویی برای همه دختران و زنان است که سه معصوم نقل کردند کسی که حرم مطهر این بانوی بزرگ را در قم زیارت نماید، بهشت بر او واجب است که این نشانه جایگاه و منزلت ایشان است.

وی با اشاره به ولایت‌مداری حضرت معصومه(س)، افزود: یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار، امام شناسی ایشان بود که در آن زمان که برادرش امام زمانش بود، برای دیدنش از مدینه راهی خراسان شد و در قم رحلت فرمود که این نشان دهنده امام شناسی حضرت معصومه(س) بود و باید همه ما در امام شناسی از ایشان الگو بگیریم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: کریم بودن یکی از ویژگی‌های معصومین است و حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت(ع) است که امروز حرم مطهرش، مأمنی برای همه دلدادگان و عاشقان اهل‌بیت(ع) است و در دهه کرامت، ارادتمندان زیادی از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر خود را به حرم مطهر می‌رسانند.

شمسی‌فر عنوان کرد: امروز لازم است همه افراد در راستای خدمت کریمانه اقدام نمایند که این خدمت می‌تواند خدمت مسئولان به مردم و یا مردم نسبت به نیازمندان باشد که نیازی از نیازمندان را برطرف کنند و این خود می‌تواند نتیجه الگوگیری از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار باشد.

وی با اشاره به ارادت ارادتمندان به امام رضا(ع) یادآورشد: در سفر امام رضا علیه‌السلام به ایران، امامزادگان زیادی برای دیدن ایشان راهی ایران شدند که امروز زیارتگاه‌های زیادی در کشور مربوط به همین بزرگان است که حرم امام رضا علیه‌السلام و خواهر بزرگوارشان در این کشور برکت و آثار زیادی را به همراه دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه حرم امام رضا علیه‌السلام و خواهرش در طول سال مأمنی برای ارادتمندان است، گفت: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف حرم این دو بزرگوار شلوغ‌ترین مکان معنوی است که دین‌دار بودن و متدین بودن زیارت‌کنندگان را نشان می‌دهد.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: در کنار حرم مطهر حضرت معصومه(س) حوزه علمیه وجود دارد که احکام دین از این مکان مقدس پخش می‌شود و در مجموع از حرم‌های مطهر،  مکتب اهل‌بیت(ع) و احکام دین ترویج و تبلیغ می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از