حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
خلاقیت کودکان در کتابخانه‌ها دنبال می‌شود
سرپریت اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

خلاقیت کودکان در کتابخانه‌ها دنبال می‌شود

سرپریت اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: خلاقیت کودکان در کتابخانه‌ها دنبال می‌شود و باید نسل جدید را با فرهنگ کتابخوانی بیشتر آشنا نمائیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: امروز با نسلی جدید از کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم که این نسل با کتاب‌خوان‌های سنتی متفاوت است لذا کتابخانه مرکز گفتگو و دانش‌افزایی است و مرکزی است که نیازهای دانشی و اطلاعاتی را پاسخ می‌دهد.

وی با بيان اينكه بانوان و کودکان دو مخاطب وفادار کتابخوانی‌ هستند، افزود: بخشی از کتابخانه‌ها متناسب با روحیه کودکان وجود دارد که تلاش می‌شود ارتباط خوبی با بچه‌ها برقرار  شود و دنبال خلاقیت کودکان هستند و از این مسیر نوآوری رخ می‌دهد و امید شکل می‌گیرد.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: باید رویدادها را روایت کرد چرا که یک بُعد جهاد تبیین، روایت است و کتابخانه فرهنگ‌سرای اجتماعی است که باید به این مسئله توجه کرد و پیوند کتابخانه عمومی و ادبیات دفاع‌مقدس مدت‌هاست که شکل گرفته است.

سبزیان بیان کرد: انجمن کتابخانه‌ها، پارلمان کتابخانه‌های عمومی است و کتابخانه‌ها ظرفیتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

وی یادآور شد: اگر شهرداری‌ها در این زمینه مبلغی را در حوزه کتابخانه‌ها پرداخت‌ می‌کنند، خودشان هم پیشنهاداتی را می‌توانند ارائه دهند که اجرای این برنامه‌ها در رشد رویدادها موثر است لذا نیم درصد پرداختی توسط شهرداری‌ها،  تکلیف شهرداری‌ها است.

در ادامه فرهاد سوداگر رئیس کتابخانه‌های عمومی بروجرد اظهار داشت: در سال جاری ۵۰۹ برنامه فرهنگی در حوزه‌های مختلف در بروجرد اجرا شده که نسبت به سال قبل، اجرای برنامه‌های فرهنگی افزایش داشته است که این برنامه‌ها شامل نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، قصه‌گویی، کاردستی و سایر موارد بوده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در ایام تابستان، کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه‌ها برگزار شد که شامل طب سنی، امداد و نجات، فرزند‌پروری، زبان و قرآن بوده است، همچنین دو پویش کتابخوانی با عناوین عکسی با کتابخانه‌ و کتاب‌هایی که در تابستان خوانده شد، نیز برگزار شد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بروجرد تصریح کرد: از طریق خیرین و کتاب‌هایی که توسط مردم نیز اهدا شده، امسال ۱۳ هزار کتاب به مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های شهرستان اضافه شده که ۳۰ درصد کتاب‌هایی که سال گذشته به کتابخانه‌ها اضافه شد، از طریق خیرین انجام شده است.

سوداگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد، گفت: این کتاب‌ها در بخش‌های مختلف است که در دسترس علاقمندان کتاب قرار دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۴۳۸ نفر اعضا در کتابخانه‌های بروجرد وجود دارد و در شاخص امانت کتاب نیز، امانت کتاب ۵۵ درصد رشد داشته و ۱۱۲ هزار کتاب امانت داده شده است.

در ادامه جلسه نیز مسلم مرادی فرماندار بروجرد گفت: امروز جنگ حق و باطل شدت بیشتری گرفته و این جنگ عقیدتی است لذا باید باتوجه به مناسبت‌ها به مردم کتاب داد تا ابعاد مختلف در هر موضوع مشخص شود.

وی افزود: در بروجرد ۱۵ کتابخانه وجود دارد و باید کتاب‌ها را در فضای مجازی معرفی کنیم تا فرصت برای معرفی کتاب‌ها فراهم شود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ کتابخوانی دارد و باید نسل جوان را با کتابخوانی بیشتر مانوس کرد و باید بچه‌هایی کتاب‌خوان تربیت کرد و لذت کتاب خواندن را نشان داد.

انتهای‌ خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از