حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرازی از وصیتنامه شهید یعقوب بهاروند؛

خود را به شناخت معارف اسلامی مسلح کنید

خود را به شناخت معارف اسلامی مسلح کنید

شهید یعقوب بهاروند در وصیتنامه خود نوشته است: خود را مسلح كنيد به شناخت معارف اسلامی و ذره ذره وجودتان را از اين مهمات پر كنيد و با اين سلاح به نبرد دشمن بشتابيد.

به گزارش سفیرافلاک، در وصیتنامه شهید یعقوب بهاروند آمده است: با شكر و سپاس خداوند بزرگ كه ما را به صراطی هدايت فرموده كه خير و صلاح اسلام و مسلمين در آن است و با درود به مهدی فاطمه ياری كننده لشكر اسلام و نايب برحقش، زيباترين كلمه قرن، اسطوره تقوی و مبارزه، روح خدا، خمينی كبير .

بلی عزيزان امروز، روز رفتن است رفتن به سوی منزل آئينه‌بند(خون). رفتن و آرميدن در آن شناور آب‌ها و خون‌ها در هر صبح بی‌شبنم.

امروز روز رفتن است، رفتن به سوی معبود شیرین عشوه‌ها و این رفتن را ما بر خود تكليف شرعی می‌دانيم، وظيفه شرعی خود می‌دانيم كه فرمان امام را لبيک گوئيم و رفتنمان فقط بدين منظور است و در اين رفتن عاشقانه اگر ديدار مولا امام زمان(عج) پيش آيد يا قلم تقدير پروردگار بر شهادت ما انگاشته شود سينه چاک و عاشق مرام به سوی معشوق خواهيم شتافت و بالاخره تا پايان راه خواهيم رفت تا یا اتصال به رفيق اعلی پيش آيد يا ظفرمندی نهايی و شعار می‌دهيم پيش به سوی کعبه سرخ.

در اين رفتن بسيار خوشحاليم زيرا پرچم‌دار حركت‌مان روح خدا خمينی بزرگ، اين بزرگ‌ترين نعمت عصر و زیباترین كلمه قرن، كه علی‌وار شمشير بر پيكر كفر و نفاق می‌زند، می‌باشد و ياران شهيدی چون شهيد مظلوم آیت‌الله بهشتی، استاد شهيد آیت‌الله مطهری و... دارد.

خط امام را همان خط اسلام و تشیع سرخ دانسته و واقعيت عينی خط امام را در حركت و خط فرزندان امام، شهيدان زنده برادران خامنه‌ای و... می‌دانيم و سفارش می‌كنم شما را كه برنامه‌های فكری، سياسی، اجتماعی و ... زندگی خود را از اين خط درس بگيريد كه اين خط همان خط کربلا به قافله سالاری امام حسین(ع) و شهدای مظلوم هفت تیر دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به قافله سالاری شهيد مظلوم بهشتی است.

برادران عزيز و خواهران بسيار گرامی گرچه خود بهتر می‌دانيد، ولی از باب تذكر شما را سفارش می‌كنم كه خود را مسلح كنيد به شناخت معارف اسلامی و ذره ذره وجودتان را از اين مهمات پر كنيد و با اين سلاح به نبرد دشمن بشتابيد و به مبارزه عليه طاغوت درونی و طاغوت بيرونی بپردازيد.

نفس را به بندگی بکشانید و راه نفوذ به شیطان ندهيد كه وعده خداست که «فَأَلهَْمَهَا فجُُورَهَا وَ تَقْوَئهَا ؛ قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّئهَا؛ وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّئهَا».

ديگر آن كه امام را تنها نگذاريد، به دنبال آن حرکت کنید تا بار ديگر تاريخ مولا متقيان علی(ع) تكرار نشود و اسلام در خط واقعی خودش پيش‌رود و از شر منافقين در امان باشد.

پدر و مادر عزيز شما را سفارش می‌کنم به صبر و استقامت و به شما تبريک می‌گويم كه شايستگی معامله با خدا را داشته‌ايد. تبريک می‌گويم كه امانت خدا (فرزندتان) را خوب نگهداری كرديد و امروز مخلصانه تقديم صاحب آسمان‌ها و زمين كرديد. مرا ببخشيد و حلالم كنيد جهت آن همه زحمت كه به پای من كشيديد و من نتوانستم دینم را نسبت به شما ادا کنم و حتی گاهی اوقات ناراحتی‌هایی هم برای شما ایجاد می‌کردم.

صبر داشته باشید که صبر زيباست، به خصوص در مقابل مصيبت‌ها. خداوند ان‌شاءالله به شما صبر و استقامت عنايت فرمايد. من می‌دانم كه شما سعادت مرا می‌خواهيد يقين داشته باشيد كه سعادت من جز اين نيست. خوشحال باشيد و دعا كنيد كه خدا از گناهان ما بگذرد.

در پایان خوشحالم زمانی دارالفنا را ترک و راهی دارالبقا هستم که مرا هیچگونه مال و دارایی نیست. اگر مختصر کتاب و چیز دیگر هست آن هم متعلق به شماست.

بدهکاری ندارم و شما لطف کنید نمازها و روزه‌های قضای مرا بجای آورید (متشکرم).

اما برادران و خواهران و (کلیه خویشان) گرچه من کوچک‌تر از همه شما هستم ولی لازم می‌دانم به شما عرض کنم که عزیزان با هم باشید و قدر همدیگر را بدانید، همدیگر را دوست داشته باشید، این دنیا در گذر است بالأخره مرگ سراغ آدمی می‌آید.

سفارش کنید همدیگر را به تقوی بر خودتان، بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باشد. از اختلاف و تفرقه بپرهیزید. دوری کنید از آنچه بوی نفاق می‌دهد. این چند روز عمر را با لذت و ایمان بگذرانید.

نمازهایتان را عاشقانه به پا دارید و در پایان نمازهایتان نیز از خدا بخواهید که این حقیر گنهکار را بیامرزد و گناهان ما را نادیده بگیرد (ان شاءالله).

«و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

به امید فرج هر چه زودتر مهدی(عج) و پیروزی اسلام در کلیه بلاد.

«خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار»

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از