حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

داروسازی یک ظرفیت مهم در بروجرد است

داروسازی یک ظرفیت مهم در بروجرد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: داروسازی و دندانپزشکی یک ظرفیت مهم در بروجرد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بهرام دلفان در جلسه شورای آموزش عالی و مدیران استانی که در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی موافقت خود را با جذب دانشجوی رشته پزشکی در بروجرد اعلام کرده و مابقی ادامه کار بر عهده دانشگاه بوده که لازم است از ظرفیت خالی دانشگاه در جهت جذب دانشجوی خارجی در رشته پزشکی در بروجرد استفاده کرد.

وی افزود: هر استان می‌تواند بر روی جذب دانشجو از یک کشور متمرکز کند و دانشگاه آزاد در این زمینه اقدام کند و از بهمن‌ماه قرار است جذب دانشجوی خارجی از هند و پاکستان قرار است انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در کل کشور ۶۴ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد ولی در استان لرستان، نقطه قوت ما وجود داروسازی و دندانپزشکی است که لرستان به عنوان قطب داروسازی در کشور شناخته شده و چون با صنعت همراه است در اشتغال‌زایی هم اثرگذار است.

دلفان بیان کرد: اگر پژوهش‌ها مبتنی بر صنعت باشد بهتر است چرا که ظرفیت اشتغال را بالا می‌برد از همین رو در بروجرد دو کارخانه داروسازی زاگرس‌فارمد و اکسیر وجود دارد و لذا این ظرفیت خوبی در شهرستان است و زمانی که دانشجوی خارجی جذب شود، صنعت هم به این امر وابسته است و می‌توان اقداماتی را انجام داد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به دانشکده علوم پزشکی در بروجرد، گفت: باتوجه به اینکه دانشکده پرستاری در بروجرد وجود دارد لذا برای ایجاد دانشکده پزشکی در بروجرد لازم است که رشته‌های دیگری ایجاد شود که برای این مهم لازم است ساختمان‌های آموزشی و بیمارستان‌های آموزشی مورد در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه محمدرضا مظاهری رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) گفت: در این دانشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی وجود دارد که یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه هستند که لازم است در بحث ارائه خدمات اورژانسی اقدام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از