حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه آزاد بروجرد:

روز دانشجو نماد استکبارستیزی است

روز دانشجو نماد استکبارستیزی است

رئیس دانشگاه آزاد بروجرد با بیان اینکه روز دانشجو نماد استکبارستیزی است، گفت: دانشجویان تفکر خاصی برای امیدآفرینی و خدمت به مردم دارند.

محمدرضا معظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، اظهارداشت: دانشجویان با روحیه عدالت‌خواهی و پاکی که دارند، می‌توانند مطالبه‌گری نمایند اما لازم است که این مهم در مسیر صحیح صورت گیرد به طوری که باید تفاوت‌ها را قبول داشت که همیشه تفاوت‌ها در بخش‌های فرهنگی، فکری و سیاسی وجود دارد و در مجموع باید جامعه را به این سمت سوق داد تا افراد بتوانند گفتگوی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی افزود: باید جامعه و دانشگاه به این سمت برود که توهین و تهمت نباشد و دانشجو در یک فضای آرام بتواند صحبت نماید لذا نقش دانشجو در این زمینه بسیار مهم است که با فراهم شدن شرایط لازم بتواند در موضوعات علمی بحث و تبادل نظر کند.

رئیس دانشگاه آزاد بروجرد تصریح کرد: قشر جوان روحیه خوب و اطلاعات زیادی دارند از همین رو با این ویژگی‌ها نوید یک جامعه خوب را برای آینده ایران داریم که دانشجویان از نظام حمایت کرده و در مسیر و تدوام انقلاب می‌توانند گام‌‌های بلندی بردارند.

معظمی با اشاره به ضرورت افزایش امیدآفرینی در جامعه، عنوان کرد: مسئولان در حوزه‌های مختلف باید برای دانشجویان امیدآفرینی کنند و برای قشر تحصیل‌کرده و نخبه در زمینه اشتغال و کار فعالیت‌هایی داشته باشند که منجر به امیدآفرینی شود.

وی با اشاره به تلاش دانشجویان در عرصه امیدآفرینی، گفت: دانشجویان زیادی برای زدودن غبار محرومیت و گسترش امید در جامعه تلاش می‌کنند که نمونه آن دانشجویان دانشگاه آزاد بروجرد است که در یک کار جهادی، اتوبوسی را به کلینیک دندانپزشکی تبدیل کرده و به صورت سیار با حضور در مناطق محروم در راستای کمک به نیازمندان اقدام نمودند که نشان می‌دهد این نسل جدید، تفکر خاصی برای خدمت‌رسانی به جامعه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد بروجرد عنوان کرد: دانشجویان در هرصحنه‌ای که نیاز به حضور جوانان بوده، حاضر شدند و برای انقلاب اسلامی ایران جانفشانی نمودند که دانشجویان زیادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیدند و امروز دانشجویان وظیفه دارند در راستای جهادتبیین و حرکت در مسیر شهدا، اقدام نمایند.

معظمی استکبارستیزی را یکی از شاخصه‌های دانشجو برشمرد و افزود: نامگذاری روز دانشجو به دلیل شهادت سه تن از دانشجویان قبل از پیروزی انقلاب است که ثابت شد از همان زمان دانشجویان با روحیه استکبارستیزی در برابر دشمنان ایستاده و روز دانشجو نماد استکبارستیزی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از