حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول بسیج دانشجویی لرستان:

دانشجو قلب تپنده و موتور محرک جامعه است

دانشجو قلب تپنده و موتور محرک جامعه است

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: دانشجو قلب تپنده و همچنین موتور محرک و پیشران جامعه است.

محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهارداشت: مهم‌ترین بخشی که پیرامون دانشجویان باید تبیین نمود شناخت وظایف است، دفاع از شعارهای انقلاب و عینیت بخشیدن به آنها با توجه به جایگاه ویژه دانشجویان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، یکی از وظایف دانشجویان است. 

وی با بیان اینکه دانشجو می‌تواند سفیر دانش، خرد و آگاهی از بستر آکادمیک به جامعه باشد، افزود: دانشجو وظیفه آگاهی‌بخشی درسطح جامعه را به عهده دارد و یکی از مهم‌ترین وظایف این قشر شناخت حقایق و جنگ با تحریف‌ها است برهمین اساس دانشجویان نه تنها نباید صرفاً گیرنده‌ داده‌های گزینشی باشند، بلکه باید پردازنده و تریبون حقایق برای جامعه باشند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: دانشجویان برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست بشناسند و از تجربه‌ها درس بگیرند؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت می‌نشیند و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار می‌گیرد بنابراین یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان دریافت منابع شناخت صحیح، پردازش دقیق این داده‌ها و بیان آنها در سطح جامعه است.

وی بیان کرد: دانشجو باید هر تصمیم و حرکت خود را در سیستم منظومه فکری مقام معظم رهبری بیازماید و بسنجد، اینکه مسیری که برای خود و جامعه تعیین می‌کند به کدام مفهوم ختم می‌شود بسیار مهم است و قطعاً این سنجه لحظه به لحظه می‌تواند جامعه اسلامی را در اتخاذ مواضع هوشیارانه و ضداستکباری نگهدارد تا در فضای غبارآلود فتنه‌ها راه را از بیراهه باز شناسد.

کریمی دانشجو را قلب تپنده و همچنین موتور محرک و پیشران جامعه دانست و گفت: شهید بهشتی در تعریفی از دانشجویان می‌گوید: «دانشجو، مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود» از این رو وظیفه مؤذن بودن برای دانشجو در نظر گرفته شده و دانشجو بیدارکننده و هشداردهنده است. 

وی عنوان کرد: فعالیت‌های دانشجویان نشان می‌دهد، آنها بازوی اجرایی نیستند بلکه بازوی مطالبه‌گری، پیگیری‌کننده و هشداردهنده برای کشور و نظام اسلامی هستند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان تأکید کرد: ۱۶ آذر نشان می‌دهد دانشجویان ما در خط مقدم مبارزه با استکبار بوده و هستند و همانطور که ما یک سری انتظارات از دانشجویان داریم، طبیعی است که آنها نیز یک سری مطالبات از مسئولان دارند.

وی اظهار داشت: دانشجویان باید برای آینده انقلاب و نظام اسلامی وارد عمل شده و مدیریت کنند لذا باید کارهای بسیاری انجام دهند که اولویت آنها در عرصه علم و فناوری است.

کریمی با اشاره به اینکه دانشجویان ما باید در زمینه پژوهش قوی شده و پیشتاز علم و فناوری و مرجعیت علمی در جهان شوند، اضافه کرد: در بحث فناوری باید بتوانیم به آخرین دستاوردهای فناوری دسترسی پیدا کنیم بنابراین تسلط به فناوری‌های نو، امر مهمی از نظر اقتدارزایی برای کشور است لذا باید بتوانیم به فناوری‌های روز و قدرت‌افزا مسلط شویم که این را باید دانشجویان انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشجو عنصر جوان و مطالبه‌گر است، خاطرنشان کرد: اگر دانشجو نقش خود را به درستی ایفا کند و استعدادها و ظرفیت‌هایش شناخته و تقویت شود، موجب تحرک و ارتقا کشور به صورت جدی و احیا آرمان‌ها در فضای جمهوری اسلامی می‌شود. 

کریمی تصریح کرد: دانشجویان نیروهای جوان متعهد، متخصص و آرمان‌گرایی هستند که اگر در جایگاه خود به آنها توجه شود و از استعدادهایشان بهره‌برداری شود، انقلاب اسلامی، آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با وظایف دانشجویان نسبت به فرهنگ و دین در درون دانشگاه و جامعه، گفت: در دسته‌بندی وظایف دانشجویان اولین جایگاه مسئله «خودسازی» است یعنی اینکه دانشجویان به مسئله خودسازی و رشد خود در زمینه‌های مختلف توجه داشته باشند و برای رشد معنوی زمان صرف کنند و این کار را به شکل جمعی در کنار هم انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه اگر عنصر خودسازی در هر جامعه‌ای جدی گرفته شود، آن جامعه به رشد و تکامل می‌رسد، بیان کرد: باید توجه داشت که خودسازی ابعاد اجتماعی نیز دارد؛ به عبارتی کسی نمی‌تواند به خودسازی خویش برسد، اما نسبت به پیرامون خود در جامعه بی‌تفاوت باشد و مسئله مهم این است که انسان باید به درون خود توجه کند و خود را از نظر معنوی و فضیلت‌های اخلاقی ارتقا دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از