حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانشگاه، منشاء هر پیشرفت و تحولی است

دانشگاه، منشاء هر پیشرفت و تحولی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه هر پیشرفتی رخ داد، سرمنشاء آن از دانشگاه بوده است، گفت: تلاش دشمن متوقف کردن پیشرفت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در شورای آموزش عالی که در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد اظهارداشت: این نشست‌ها و خروجی آنها باید عملیاتی و اجرایی شود تا تحول همراه با جهش که نیاز استان است را ایجاد نماید که دستگاه‌های دولتی اینگونه هستند و زمانی که با هم هماهنگ بودند علاوه بر اینکه وظایف خود را انجام می‌دهند می‌توانند در پیشبرد اهداف کلان هم موثر باشند و هرچه هماهنگی بین دستگاه‌ها در سطح مطلوب انجام شود قطعاً نتیجه بهتری را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت لازمه اجرای هر برنامه‌ای است، افزود: زمانی که زشت‌گویی رواج یافت معلوم است که بصیرت وجود ندارد لذا نقد منصفانه می‌تواند راهگشا باشد و باید در چارچوب مناسب خود صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه کارها باید به دور از ریا باشد، گفت: باید خالصانه تلاش کرد و اگر اینچنین باشد می‌توان به نتیجه دلخواه و مطلوب رسید و هدف عالی را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه عزت و شکوه اسلام و شیعه در سایه خلوص امامین انقلاب است، تصریح کرد: خلوص امامین انقلاب به سمت جامعه سرازیر می‌شود، در دوران دفاع مقدس افراد زیادی فعالیت خود را رها کردند تا با حضور در جبهه‌ها از ارزش‌ها و اسلام دفاع کنند و در ادامه راه نیز رهبری همین خلوص را دارند که در مقابل زورگویان ایستاده است.

حجت‌الاسلام شاهرخی عنوان کرد: جوانان و دانشجویان امروز اگر از نسل اول انقلاب جلوتر نباشد، عقب نیستند از همین رو دانشگاه و دانشجویان واژه‌های پرمعنایی هستند و دانشگاه خدمات ارزنده‌ای را به نظام ارائه داده و هر پیشرفتی رخ داد، سرمنشاء آن از دانشگاه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قطار سازندگی نظام همیشه در حال حرکت است، یادآورشد: باید تلاش کرد تا این حرکت متوقف نشود و آموزش و تحقیقات و فناوری باید در این مسیر نقش خود را ایفا نماید.

نماینده ولی فقیه در لرستان تعلیم و تربیت را یکی از وظایف مهم در آموزش برشمرد و افزود: تعلیم و تربیت موضوع اصلی است و دشمنان بر این مطلب تمرکز کرده‌اند که جلوی پیشرفت را بگیرند تا جوانان را به سمتی که می‌خواهند سوق دهند که نمونه فرهنگ ضدبشری آنها در غزه نمایان شد.

وی بیان کرد: بروجرد شهری است که نامدارانی را در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ادبی و چهره‌هایی را به جهان معرفی کرده است و در عرصه مجاهدت نیز بزرگوارنی از این دیار جان خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام شاهرخی دانشگاه را یک ظرفیت مهم برشمرد و گفت: پیشرفت کشور با استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید امکانپذیر است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای تحول در دانشگاه فراهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: لازم است اهدافی که توسعه و پیشرفت را به همراه دارد به خوبی دنبال شود و تداوم چنین نشست‌هایی می‌تواند زمینه ساز موفقیت و پیشرفت باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از