حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

رئیس‌ جمهور جبهه حق

رئیس‌ جمهور جبهه حق

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان نوشت: رئیس جمهور ایران رئیس‌ جمهور جبهه حق در سراسر عالم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یک اتفاق بسیار مهم که سرنوشت ایران اسلامی و مردم عزیز کشورمان را برای یک‌دوره چهار ساله رقم می‌زند پیش رو داریم، اتفاقی که به تعبیر مقام معظم رهبری در یک روز رقم می‌خورد اما تأثیرات خود را تا سال‌ها بر زندگی مردم به جا می‌گذارد.

این اتفاق و انتخاب که سرنوشت یک‌امت را رقم می‌زند بهتر است با معیار و شاخص صورت بگیرد و باید برای انتخاب نگاه به فرد اصلح باشد، قبل از انتخاب اصلح مشارکت حداکثری اولویت دارد که این مشارکت حداکثری ضامن بقاء نظام و حفظ امنیت ایران اسلامی است.

مشارکت حداکثری می‌تواند اتفاقات مبارکی را برای کشور در عرصه بین‌المللی رقم بزند و مهم‌ترین اثرش این است که جهانیان متوجه می‌شوند مردم ایران اسلامی هنوز حمایتشان را از نظام، انقلاب و حاکمیت دارند و این می‌تواند ایران و انقلاب را بیمه کند.

انتخاب اصلح یعنی به حکم عقل و شرع از بین خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را انتخاب کنیم حتی اگر انتخاب ما بین بد و بدتر محدود شود ما نمی‌توانیم بدتر را انتخاب کنیم و این خلاف معیار‌های اخلاقی است.

اکنون دایره و طیف انتخاب یک طیف قابل قبول است و افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند افرادی هستند که کارآمدی خود را در نظام اسلامی نشان دادند، ما باید از میان افرادی که هر کدام در عرصه‌های حاکمیت، سیاست و خدمت نخبه هستند فرد با کفایت و اصلح را انتخاب کنیم.

شاخص‌های فرد اصلح از لسان بزرگان و در منابع دینی ما مشخص شده است، در کلام نورانی امام علی(ع) داریم که فرد اصلح که باید ویژگی‌هایی داشته باشد.

امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره می‌فرمایند فردی را انتخاب کنید که ساده زیست باشد زیرا انسان و حاکم ساده زیست درد محرومان را متوجه می‌شود، امام راحل نیز به این مسئله اشاره کردند و فرمودند توصیه می‌کنم که زمامداران، روسای جمهور، وکلا و وزرا را از میان قشر مستضعف و ساده زیست انتخاب کنید.

شاخص دومی که امیرالمومنین(ع) نسبت به آن توجه دارند و ما را نسبت به این شاخص متوجه می‌کنند موضوع تبعیت از ولی است، در جامعه امام محور حاکم باید از ولی امر جامعه تبعیت محض داشته باشد.

شاخص دیگری که امیرالمومنین(ع) نسبت به آن ما را متوجه می‌کند این است که اگر تشخیص معیار ساده زیستی فرد سخت بود به پیرامون و اطرافیان آن شخص توجه کنید، اگر خود فرد ساده زیست و اصلح است اما حلقه پیرامونی او اهل رعایت بیت‌المال و ساده زیستی نیستند این معیار هم معیار مشخص و قابل قبولی برای انتخاب است.

باید توجه کنیم که ما یک رئیس جمهور در تراز شهید رئیسی را داشته‌ایم شهید رئیسی و ویژگی‌های شهید رئیسی می‌تواند معیار‌های مشخصی را برای انتخاب اصلح به ما بدهد.

شهید رئیسی به تعبیر مقام معظم رهبری خستگی ناپذیر، پُرتلاش، فساد ستیز و در میان مردم بود، شهید رئیسی خود را وقف خدمت به محرومان و مستضعفان کرد و این مسئله سبب شد آن تشییع باشکوه و حماسه را در فقدان این شهید عزیز شاهد باشیم.

برخی از گروه‌های مقاومت ممکن است با حکومت داخلی کشورشان ارتباط مستقیم نداشته باشند اما در جبهه حق برای حمایت از غزه و مردم مظلوم فلسطین مبارزه می‌کنند، امروز نگاه جبهه مقاومت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخابات ایران است در واقع رئیس جمهور ایران رئیس جمهور جبهه حق در سراسر عالم است.

شهید رئیسی با مرزبندی شفاف با دشمنان توانست بار دیگر یک روح و خون تازه‌ای را در کالبد و رگ‌های حاکمیت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی بدمد و جریان دهد، این ویژگی بارز شهید رئیسی است که دشمن را دوست نمی‌دید.

به تعبیر قرآن کریم «وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه از آئین آن‌ها پیروی کنی»، این قاعده را خداوند متعال به ما نشان داده است و اگر بخواهیم با دشمن مسیر سلام و دوستی را پیش بگیریم باید از آن‌ها تبعیت کنیم.

مبانی اعتقادی و باورمندی والای شهید رئیسی این اجازه را نمی‌داد که اعتقاد اسلامی را فدای خوشایند دشمنان اسلام و باورهای دینی ما کند این مسئله سبب شد که مقام معظم رهبری از ویژگی مرزبندی مشخص با دشمنان به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز شهید جمهور شهید آیت‌الله رئیسی یاد کنند.

امیدواریم خداوند متعال بهترین مقدرات را برای مردم ایران اسلامی رقم بزند مردمی که در هر عرصه‌های مختلف نشان دادند در لحظات حساس با بهترین حضور بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند.

ان‌شاء‌الله شئون و بینش سیاسی امت اسلامی بتواند یک اتفاق مبارک را برای جمهوری اسلامی و مردم شریف و شهید پرور کشور رقم بزند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از