حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
معاون وزیر کشور:

رانش‌ تپه قلعه‌ فلک‌الافلاک را باید متوقف کنیم

رانش‌ تپه قلعه‌ فلک‌الافلاک را باید متوقف کنیم

معاون وزیر کشور با اشاره به رانش در ضلع غربی و جنوب غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: امیدواریم با اقدامات عمرانی، مهندسی و معماری بتوانیم بستر قلعه فلک‌الافلاک را مقاوم‌سازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمدحسن نامی عصر امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌‌آباد اظهارداشت: حضور سالانه چند صد هزار گردشگر در قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اهمیت این بنای تاریخی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در جریان سیلاب سال ۹۸ در ضلع غربی و جنوب غربی تپه قلعه فلک‌الافلاک رانش داشتیم افزود: به دلیل رانشی که سال ۹۸ به دلیل بارندگی رخ داد، اقداماتی در این رابطه در حال بررسی و مطالعه است و امیدواریم با اقدامات عمرانی، مهندسی و معماری رانش را در تپه و بستر قلعه فلک‌الافلاک برای سال‌های آینده متوقف کنیم.

وی بیان کرد: بناست سازمان یونسکو قلعه فلک‌الافلاک را جزء آثار میراث جهانی به شمار آورد که با توجه به بازدید کارشناسان یونسکو در آینده نزدیک، باید اقدامات معماری و مهندسی در این قلعه در سریعترین زمان ممکن انجام گیرد.

معاون وزیر کشور گفت: مفتخریم که در این منطقه جغرافیایی هیچ دشمنی نتوانسته به کشور نفوذ کند، همچنین حضور در قلعه فلک‌الافلاک سبب می‌شود جوانان نسبت به گذشته پر افتخار ایران به لحاظ روحی و تصمیم‌سازی به سمت مشخصی هدایت شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از