حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

راهپیمایی اربعین به حرکت جهانی تبدیل شده است

راهپیمایی اربعین به حرکت جهانی تبدیل شده است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی اربعین حسینی به حرکت جهانی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم نیازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در مورد زیارت امام حسین علیه‌السلام روایات زیادی وجود دارد که این زیارت، آثار و برکات دنیوی و اخروی را به همراه دارد که یکی از نشانه‌های مؤمن نیز محسوب می‌شود لذا هر قدم زائران که در مسیر اربعین قرار داده می‌شود ثواب و اجر بسیار زیادی دارد.

وی افزود: مسئله پیاده‌روی اربعین حسینی یک نقش جهانی در اقتدار جهان اسلام دارد و از نظر جامعه‌شناسی، اربعین مسئله‌‌ای بسیار مهم است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است لذا زیارت اربعین تنها مختص شیعه نیست بلکه امروز می‌بینیم از کشورهای مختلف برای زیارت اربعین عازم کربلا می‌شوند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اربعین نقش مهمی در اتحاد شیعیان جهان دارد، گفت: اتحاد و تجمع راهپیمایی اربعین حسینی جهانی شده است چرا که شعارهایی که در مکتب امام حسین علیه‌السلام بود، شعارهای علیه ظلم و استکبار بود، شعارهایی برای ایجاد عدالت، آزادی و ایستادگی در برابر دشمنان است و این شعارها در فطرت هر انسانی وجود دارد.

نیازی بیان کرد: امیدواریم راهپیمایی اربعین حسینی مقدمه ظهور امام زمان(عج) باشد و امروز این سفر معنوی به حرکت جهانی تبدیل شده و تجمعی است که زمینه‌ساز عدل جهانی بوده و هر ساله بر خیل زائران اربعین افزوده می‌شود که این نشان می‌دهد مکتب حسینی در بین مردم زیادی از جهان گسترش یافته است.

وی به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: حضرت زینب(س) و امام سجاد علیه‌السلام در جریان واقعه کربلا توانستند نقش خود را به خوبی انجام دهند که اگر خطبه‌های حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد علیه‌السلام نبود، میدان در دست دشمن قرار می‌گرفت و کاری می‌کردند تا جریان کربلا در تاریخ وارونه جلوه داده شود اما جهاد تبیین این بانوی بزرگ سبب شد تا توطئه دشمن در این زمینه خنثی شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: روشنگری حضرت زینب کبری(س) در قیام کربلا و دیدارهای چهره به چهره این بانوی بزرگ با مردم سبب شد که وقتی وارد شام شدند، اسیر بودند اما وقتی خواستند این شهر را ترک کنند در کمال عزت از شهر خارج شدند و مردم به خوبی متوجه اقدامات و جنایات دشمن شدند و چهره پلید یزید برای مردم آشکار شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از