حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع کود در کشور

راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع کود در کشور

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: فرآیند تولید و توزیع کود در بین کشاورزان مراحل مهمی دارد که با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در سراسر کشور توزیع کود دقیق‌تر و عادلانه صورت می‌گیرد.

به گزارش سفیرافلاک، علیرضا مهاجر ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی، لرستان را یکی از استان‌های با ظرفیت در حوزه کشاورزی و دامپروری دانست و اظهارداشت: خوشبختانه طی دو سال اخیر علی‌رغم خشکسالی متوالی که داشتیم تولید در استان لرستان بسیار چشم‌گیر بود که این نشان‌دهنده مدیریت منسجم و تلاش‌های مستمر کشاورزان و همکاران در استان است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی انتقال دانش و تکنولوژی به مزارع را یکی از موفقیت‌های خوب در حوزه کشاورزی لرستان برشمرد و افزود: با ترویج و توسعه ماشین‌آلات در اراضی می‌توان شاهد افزایش تولید و کشاورزی دانش‌بنیان باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیمزارهاست که با توسعه آن در سراسر کشور سبب بهره‌وری بیشتر تولید و امنیت غذایی می‌شود عنوان کرد: توسعه جهش تولید در دیمزارهای لرستان در حال توسعه است که در این راستا لرستان عملکرد موثری داشته و امیدواریم با برنامه‌‌های مستمر و منسجم شاهد توسعه بیشر این طرح در استان باشیم.

مهاجر با اشاره به اینکه در سطح کشور حدود ۵ میلیون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم (شامل گندم، جو، دانه روغنی کاملینا، آفتاب‌گردان، گلرنگ،گلزا و حبوبات) در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته است گفت: امیدواریم در سال زراعی امسال در لرستان که ۳۷۰ هزار هکتار سطح تعهد دارد با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که وجود دارد شاهد عملکرد مناسب و موثری در این زمینه باشیم.

وی در رابطه با نقش کشاورزان خرد در امنیت غذایی کشور نیز تصریح کرد: باید از کشاورزی خرده پا حمایت کنیم چرا که این قشر در تولید و امنیت غذایی نقش اساسی دارند و باید در ارائه خدمات از آنها حمایت کنیم.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه باید به سمت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی حرکت کنیم اظهارداشت: با این اقدام می‌توانیم از کوچک شدن اراضی جلوگیری و بهره‌وری را بیشتر کنیم.

وی افزود: فرآیند تولید و توزیع کود در بین کشاورزان مراحل مهمی دارد که این مراحل باید دقیق و منظم در بین کشاورزان انجام گیرد، البته با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در سراسر کشور توزیع کود دقیق‌تر و عادلانه صورت می‌گیرد که بی‌تردید هرسال شاهد ارائه خدمات و توزیع مطلوب کود به کشاورزان خواهیم شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از