حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

رسالت مهم دانشجویان در انتخابات روشنگری است

رسالت مهم دانشجویان در انتخابات روشنگری است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: رسالت مهم دانشجویان و دانشگاهیان در ایام انتخابات، روشنگری است.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به انتخابات، اظهارداشت: دانایی، مسئولیت‌آور است از همین رو دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان بخشی از عالمان جامعه به دلیل آمادگی که دارند و اینکه در مرکز دانش می‌‌باشند، مسئولیت بیشتری در قبال نظام مسائل جامعه دارند.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز جامعه با آن مواجه است، مسئله انتخابات است که ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شدکه در این راستا نقش عالمان جامعه به عنوان گروه‌های مرجع، مهم و برجسته است، چه اینکه خودشان در انتخابات حضور داشته باشند و چه اینکه با روشنگری و جهادتبیین دیگران را به حضور در انتخابات تشویق نمایند.

رئیس دانشگاه لرستان انتخابات را یک موهبت الهی دانست و گفت: دانشجویان و دانشگاهیان در مسئله انتخابات سعی می‌کنند تا با روشنگری بتوانند افرادی را که قصد شرکت در انتخابات دارند، کمک کنند تا بتوانند انتخابی اصلح داشته باشند و فقط به روشنگری می‌پردازند.

نظری عنوان کرد: دانشگاهیان تلاش می‌کنند تا بستر لازم را برای حضور در انتخابات فراهم نمایند و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از انتخابات مهم است و نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، وظایف خطیری را به عهده دارند چرا که در راستای وضع قوانین مختلف برای کشور باید همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی یادآورشد: مسئله ارتقاء و بهبود وضعیت سازمان و ادارات، مسئله اقتصاد، فرهنگ و سایر مسائل مختلف کشور به قوانین برمی‌گردد، از همین رو دانشگاه لرستان و جامعه آموزشگاه‌های عالی در استان جلسات متعددی در راستای روشنگری برگزار نموده، همچنین کرسی‌های مناظره، نقد و بررسی‌ و ایجاد گفتمان در سطح دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

 رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان قشر جوان جامعه در بسیاری از مسائل مهم کشور نقش و رسالت مهمی دارند و در این دوره از انتخابات نیز با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب افراد اصلح و توانمند به رسالت خود عمل می‌کنند و بار دیگر حماسه‌ای را در کنار سایر حماسه‌های پُرافتخار خلق می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از