حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

رمضان فرصتی برای خودسازی و انس با قرآن

رمضان فرصتی برای خودسازی و انس با قرآن

ائمه جمعه لرستان گفتند: ماه رمضان فرصتی است که مردم خودسازی کرده و با کلام الهی اُنس بگیرند و آیه‌های قران را در زندگی خود وارد کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: هرکسی نسبت به برگزاری انتخابات اعتراضی دارد، باید در سامانه ثبت کند که معترضان باید مدارک خود را در این سامانه بارگذاری کنند، تعیین سلامت و یا عدم سلامت در اختیار شورای نگهبان است.

وی افزود: عده‌ای اعتراض دارند که فلان سازمان، برخی از کارکنانش دخالت‌هایی داشتند که همه را به شورای نگهبان ارائه دهند و انتظار داریم شورای نگهبان و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، سخنان شفاهی را هم بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در دوره یازدهم ۶ نفر جدید به‌عنوان نمایندگان استان لرستان وارد شدند و کمیته رصد و رسیدگی به تخلفاتی ایجادشده تا به وظیفه قانونی خود عمل کند و کلیپ‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که باید بررسی شود و تائید و یا تکذیب آن‌ها اعلام گردد.

وی تصریح کرد: دخالت در برخی عزل و نصب‌ها و عدم ملاحظه چنین پیامدهایی و ناتوانایی در انجام کار که بر عهده یک مسئول قرار داده می‌شود، بسترهایی را فراهم می‌کند که آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند و گاهی فشارهایی وارد می‌شود تا مسئولی را از جایی به‌جایی دیگر منتقل می‌کنند که نشان‌دهنده این است که این فرد هرچه بتواند برای ماندگاری خود انجام می‌دهد.

شاهرخی گفت: همکاری نمایندگان باهم بدون دخالت در عزل و نصب از نکاتی است که منتخبان این دوره باید به آن پایبند باشند و مردم را نباید از نمایندگان کارهای فراقانونی بخواهند و هرزمانی مشاهده کردید منتخبی در مسیری قرارگرفته که به پیشرفت منتهی نمی‌شود به‌صورت گروهی از او مطالبه منطقی شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ماه رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی است که مردم با کلام خدا اُنس بگیرند و آیه‌های قران را در زندگی خود وارد کنند و طرح «مسطورا» نیازمند این است که همه فعالان قرآنی، نهادهای فعال در امور قرآنی و مؤسسات قرآنی با مشارکت و هم‌افزایی این طرح را عملی نمایند.

وی با اشاره به سالروز رحلت فرزند امام راحل بیان کرد: پس از ارتحال فرزند بزرگ امام(ره) در کنار پدر بودند و خدمات قابل‌توجهی را برای نظام اسلامی انجام دادند.

شاهرخی بیان کرد: دوم فروردین هم سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه است که منجر به شهادت جمعی از روحانیون و طلاب شد و نسل جوان این تاریخ را به‌دقت مطالعه کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: ایشان نخستین زن مسلمان بود و همه داشته‌های مادی خود را برای پیشرفت اسلام هزینه کرد.

وی با اشاره به امر حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب گوهر پاکی است که دختران و بانوان ما به آن مزین هستند ولی حیله‌گران بی‌حیا، برای آن طراحی توطئه دارند و باید هوشیار باشیم و مسئولان هوشیارتر باشند البته تذکر لسانی به‌عنوان امری لازم محفوظ است.

 

نوروز و رمضان فرصتی برای کمک به نیازمندان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: تقارن ماه رمضان با نوروز بهترین فرصت است تا از نیازمندان دستگیری کنیم و کمک به نیازمندان می‌تواند دل آن‌ها را شاد نماید.

وی افزود: وعده خداست که انفاق سبب زیادشدن مال می‌شود پس افرادی که توانایی مالی دارند لازم است که انفاق کنند تا علاوه بر اینکه رضایت خدا را به دست می‌آورند، می‌توانند یاریگر نیازمندان هم باشند.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، تصریح کرد: این ملی شدن ماحصل پشتیبانی علما از مصدق بود که نتیجه داد و ثابت شد که حمایت و اتحاد چقدر سبب پیشرفت می‌شود و تفرقه، زمینه‌ساز شکست است.

حسینی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری ضروری برشمرد و افزود: این حمایت توسط دستگاه‌های قضایی و انتظامی انجام می‌شود و با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، شئونات این ماه باید رعایت شود و افرادی که بی‌توجهی می‌کنند باید تذکر داد.

وی به سالروز آغاز عملیات فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با توکل بر خدا و با سلاح‌هایی اندک که در اختیار داشتند توانستند دشمن را شکست دهند که این‌همه پیروزی رزمندگان در هشت دفاع مقدس، دنیا را مبهوت کرده بود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به سالروز درگذشت فرزند امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان جوان انقلابی همیشه در مسیر خدمت به انقلاب حرکت می‌کرد که یادگار امام(ره) بود و در زمان حیات خود، مجاهدت‌های بسیار زیادی را انجام داد.

 

جنایت دنیای غرب علیه بشریت

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: لباس تقوا و پوشش دینی، انسان را به صراط مستقیم می‌رساند و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، تقوا به معنای احساس مسئولیت درونی می‌باشد.

وی افزود: بحث اخوت ایمانی یکی از موضوعات مهم قرآنی است که امروز ضرورت دارد مطرح شود؛ در سوره توبه آیه ۷۱ خداوند می‌فرماید منافقین دل‌هایشان از هم جدا است گرچه در برنامه‌های شیطانی اشتراکاتی دارند ولی مردان و زنان باایمان یار و یاور دیگری بوده و این پیوند، پیوندی قرآنی و اسلامی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه مؤمنان به‌مثابه یک روح در اجسام مختلف هستند، عنوان کرد: قرآن، اسلام و ولایت اهل‌بیت(ع) به‌مثابه ریسمان الهی هستند، راه نجات ما وصل شدن به این ریسمان است و جز پیوند ایمانی راه دیگری نداریم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در سوره حجرات آیه دهم، بر این تأکید فرموده است که مؤمنان با همدیگر برادر هستند، سعی شود اگر هم اختلافی ایجاد شد مابین آن‌ها را اصلاح کنید.

طهماسبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس جدید، گفت: کسانی که به‌عنوان منتخب مردم در مجلس دوازدهم معرفی‌شده‌اند، از الآن به فکر مسائل اصلی کشور باشند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره عملکرد دولت سیزدهم در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، گفت: این دولت چندین مرکز تولیدی راکد را، فعال نمود و در رشد تولید موفق بود، در مهار تورم نیز جمعاً عملکرد موفقی داشته است، گرچه برخی مشکلات از قبل بوده است ولی بایستی درزمینهٔ رفع گرانی‌ها تلاش کرد.

وی با اشاره به تحولات غزه بیان کرد: جنایتکاران رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان نمی‌توانند مانع خشم مقدس مردم فلسطین شوند، برنامه دنیای غرب این است که در جهان علیه بشریت جنایت به راه بیندازند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است، بیان کرد: در این ایام جوانان و نوجوانان با قرآن مأنوس شوند، راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارتباط با قرآن است، راه نجات و رفع مشکلات در شهرستان برادری و همدلی و ایجاد اشتغال است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از