حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

روایت بانوی موفق نابینا در مرکز مثبت زندگی

روایت بانوی موفق نابینا در مرکز مثبت زندگی

منصوره کریمی یکی از بانوان نابینای بروجردی است که با تلاش خود موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

به گزارش سفیرافلاک، معلولانِ موفق زیادی در اطراف ما هستند که علیرغم داشتن معلولیت، اما پله‌های موفقیت را با تلاش و پشتکار برداشته‌اند که این افراد می‌توانند تلنگری برای همه ما باشد تا بتوانیم توانمندی‌های خود را باور کنیم.

برخی از معلولان به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و مناسب‌سازی، توان زیادی برای حضور در جامعه ندارند در حالیکه توجه به نیاز معلولان و تلاش برای رفع نیازهای آنها از جمله حقوق شهروندی است که باید مد نظر قرار گیرد.

نابینایان از جمله افراد معلولی هستند که بسیاری از آنها دارای هوش فوق‌العاده‌ای بوده و در عرصه درس و مدرسه، دانشگاه، شغل و ورزش توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را کسب کنند.

 

هدفم حضور در اجتماع بود

منصوره کریمی یکی از بانوان نابینای موفق بروجردی است که با تلاش خود نشان داده، معلولیت محدودیت نیست و در عرصه تحصیلات و مدیریت، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است.

بانوی نابینای بروجردی در گفتگو با سفیرافلاک، اظهارداشت: بنده از زمان تولد نابینا بودم و اکنون که ۳۶ ساله هستم همیشه سعی کرده‌ام که رسیدن به هدفم را با تلاش به دست آورم از همین رو وقتی وارد مدرسه شدم با همت زیادی درس خواندم.

وی افزود: دوره ابتدایی را در مدارس خاص نابینایان طی کردم ولی در مقطع راهنمایی و دبیرستان در مدارس عادی و در کنار سایر دانش‌آموزان به درس خواندن ادامه دادم و حضور در اجتماع یکی از مهم‌ترین اهدافی بود که جانانه برای این هدفم تلاش کردم.

کریمی بیان کرد: بعد از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشگاه شدم و در رشته روانشناسی تحصیلات خود را ادامه دادم و موفق شدم با مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی، از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوم.

بانوی نابینای بروجرد گفت: در سال ۹۵ انجمن نابینایان را در بروجرد تاسیس کردم که کارهای فرهنگی و اجتماعی در این مرکز انجام می‌شد و برای جامعه هدف، خدماتی ارائه می‌گردید.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ مدیریت مرکز مثبت زندگی را در بروجرد عهده‌دار شدم که این مرکز خدمات مددکاری را در بخش‌های مختلف به جامعه هدف ارائه می‌دهد و خوشبختانه در کنار من، همکاری وجود دارد که مرا درک می‌کند و به جرات می‌گویم که این نگاه و لطف خداست.

 

مسئولان در تصمیمات خود، قشر نابینا را ببینند

بانوی نابینای بروجردی با اشاره به مشکلات نابینایان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات نابینایان این است که مناسب‌سازی برای حضور قشر معلول انجام شده ولی کم است و این شایسته قشر معلول نمی‌باشد، مناسب‌سازی فقط در حیطه معابر نیست بلکه در قسمت‌های اجتماعی و فرهنگی هم باید اقداماتی صورت گیرد تا به‌راحتی بتوانند حضور داشته باشند و ارتباط برقرار کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: روز عصای سفید، روزی نیست که ما معلولان شادی کنیم بلکه نامگذاری این روز به این خاطر است که مسئولان افراد نابینا و کم‌بینا را ببینند و در تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، توجه به این قشر هم مدنظر قرار گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از