حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

روشنگری امام(ره) اجرای کاپیتولاسیون را متوقف کرد

روشنگری امام(ره) اجرای کاپیتولاسیون را متوقف کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه امام راحل با بیداری و آگاهی در مقابل کاپیتولاسیون موضع‌گیری و روشنگری کرد گفت: امام (ره) سیاست طراحی شده‌ آمریکا را که قصد داشت در ایران اجرایی کند را متوقف کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به سالروز اعتراض امام‌راحل به لایحه کاپیتولاسیون اظهار داشت: امام خمینی(ره) با بیداری و آگاهی به تمام معنا در مقابل کاپیتولاسیون موضع‌گیری و روشنگری کرد که باعث شد دیگر علما، اندیشمندان و اساتید دانشگاه به میدان مبارزه با استکبار جهانی ورود کنند.

وی افزود: امام راحل نسبت به تثبیت این قانون موضع‌گیری کرد و سیاست طراحی شده دشمنان خارج از چارچوب جغرافیایی ایران را برملا کرد، چون می‌دانست فلسفه شکل‌گیری این قانون مخالفت با ارزش‌های دینی، اعتقادی، ملی و هویتی ملت ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: امام خمینی (ره) با روشنگری و شفافیت ظاهر پوشالی مارگونه آمریکا که در پوششی ظریف و لطیف خود را نشان می‌داد، برای مردم ایران روشن و معرفی کرد.

غلامی هدف و فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی را آزادی و آزادگی دانست و بیان کرد: امام(ره) مردمی که زندگی را فقط برای گذر زمان پشت سر می‌گذاشتند آگاه و بیدار کرد و زنگ خطر را برای مسلمانان و آزادی خواهان به صدا درآورد.

وی عنوان کرد: آمریکا و دیگر قدرتمندان دنیا به هر طریقی قدرت خود را حفظ می‌کنند و مردم و دولت‌ها بهانه‌اند، امام خمینی(ره) با این مخالفت تاریخی دشمن را به مردم نشان داد و سیاست طراحی شده‌ آمریکا را که قصد داشت در ایران اجرایی کند را متوقف کرد، این حرکت یکی از پیش‌زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که در ۱۳ آبان همان سال منجر به تبعید امام(ره) شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب هر روز این افق بلند امام خمینی(ره) و آینده‌نگری مقام معظم رهبری روشن‌تر می‌شود که مردم تابع و تسلیم دشمن نشوند.

غلامی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی تصمیم‌گیرنده نبود و شرط قرار دادن شاه بر مسند قدرت اجرایی کردن تصمیمات آمریکا بود، خیانت‌های حکومت پهلوی به ملت، مردم، دین، آیین و مذهب بیش از آن چیزی است که در شمارش بیاید. 

وی اظهارداشت: در رژیم پهلوی جوانان با استعداد به بهانه‌های مختلف از گردونه رشد و تعالی حذف می‌شدند اما جمهوری اسلامی در اختیار جوانان است و به نخبگان، جوانان، استعداد و هنر توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از