حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره شیلات بروجرد:

سالانه ۱۰ میلیون تخم چشم‌زده نیاز است

سالانه ۱۰ میلیون تخم چشم‌زده نیاز است

رئیس اداره شیلات بروجرد گفت: ۲۵۰ هزار تخم چشم‌زده از اسپانیا وارد شده و بروجرد سالانه به ۱۰ میلیون تخم چشم‌زده نیاز دارد.

غلام‌حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: ۲۵۰ هزار قطعه تخم چشم‌زده از کشور اسپانیا وارد شهرستان شد که بعد از طی کردن روند اولیه، در اختیار مزارع تکثیرماهی آبسرده قرار می‌گیرد.

وی افزود: اداره‌کل دامپزشکی استان و بهداشت بر روند تولید بچه‌ماهی نظارت کامل داشته و با انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی و باکتریایی نظارت کامل را انجام می‌دهند.

رئیس اداره شیلات بروجرد تصریح کرد: نیاز شهرستان بروجرد به تخم چشم‌زده بالغ‌بر ۱۰ میلیون قطعه است که بخشی از آن از کشورهای خارجی وارد می‌شود.

اکبری بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ مزرعه پرورش ماهی سردآبی با تولید ۲ هزار و ۵۷۰ تن، سه مزرعه تکثیر با تولید سالانه ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی و دو مزرعه پرورش ماهی گرم‌آبی با تولید سالانه ۱۰۰ تن ماهی کپور در بروجرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه بروجرد رتبه اول تولید ماهی تزئینی در استان را دارد، گفت: با وجود ۱۸ مرکز تولید ماهی تزئینی، هر ساله حدود یک میلیون قطعه انواع ماهی تزئینی تولید می‌شود.

رئیس اداره شیلات بروجرد عنوان کرد: سرانه مصرف ماهی در بروجرد ۸.۲ است که نسبت به سرانه مصرف استان بالاتر است ولی در نسبت به سرانه کشوری کمتر است، لازم است که شهروندان نسبت به مصرف ماهی توجه بیشتری داشته باشند.

اکبری بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد ماهی‌های سردآبی در شهرستان مصرف شده و ۶۰ درصد آن به خارج از استان ارسال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از