حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
امام جمعه بروجرد مطرح کرد:

ضرورت ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی بروجرد

ضرورت ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی بروجرد

امام جمعه بروجرد گفت: ساماندهی سفره‌خانه‌های سنتی بروجرد در منطقه نظام‌آباد ضروری است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: برای ساماندهی منطقه نظام‌آباد باید همه پای کار باشند تا سفره‌خانه‌های سنتی فاقد مجوز جمع شوند و باید این مسئله جدی گرفته شود و دستگاه‌های مختلف اقدام نمایند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: عده‌ای در منطقه نظام‌آباد فقط به دنبال سود خود هستند ولی نباید اجازه داد سودجویی کنند، همچنین در گام اول باید برای صدور مجوز توجه شود اگر صلاحیت لازم را دارند برای آن‌ها مجوز فعالیت صادر و تعهد گرفته شود که در صورت تخلف، پلمب می‌شوند و اگر مجدانه برخورد شود نتیجه خواهد داشت.

حمید آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در برخی از سفره‌خانه‌های سنتی موسیقی‌های نامناسب اجرا می‌کنند که لازم است نظارت جدی صورت گیرد و اجرای موسیقی سفره‌خانه‌های سنتی قوانين خاصی دارد لذا باید نظارت لازم صورت گیرد تا تخلفی صورت نگیرد.

شاهوردی مدیر اماکن نیروی انتظامی بروجرد در این جلسه بیان کرد: نظام‌آباد در سال ۹۱ باتوجه به وضعیت آب و هوایی که داشت، سفره‌خانه‌هایی بنا نهاده شده و ۱۹ واحد در این منطقه وجود دارد که چهار تا مجوز دارند و مابقی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی یادآورشد: امسال ۲۱ واحد صنفی در منطقه نظام‌آباد پلمب شدند و لازم است ادارات مرتبط رصد کنند که غیرمجازها باید جمع‌آوری شوند و علاوه بر این نیز کسانی سوئیت‌هایی را به صورت غیرمجاز ایجاد کردند که در هفته قبل پنج سوئیت پلمب شد.

وی ادامه داد: قلیان‌های زیادی در این سفره‌خانه‌های سنتی نظام‌آباد وجود دارد که باید دستگاه مربوطه در این زمینه اقدام و نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از