حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

سامانه بارشی نسبتاً قوی وارد جو لرستان می‌شود

سامانه بارشی نسبتاً قوی وارد جو لرستان می‌شود

معاون هواشناسی لرستان گفت: از بامداد دوشنبه ۲۹ آبان ماه سامانه بارشی نسبتاً قوی وارد جو استان می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک در رابطه با آخرین وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: از بامداد دوشنبه ۲۹ آبان ماه سامانه بارشی نسبتاً قوی وارد جو استان می‌شود و فعالیت آن تا روز سه‌شنبه ادامه دارد که با توجه به فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمامی نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: این سامانه بارشی با بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه است و احتمال تگرگ و کاهش دما وجود دارد.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی مذکور، احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به سازه‌‌های موقت، شکستن درختان کهنسال، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی به لزوم پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها تاکید کرد و گفت: به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از