حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

سد مخمل‌کوه اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سد مخمل‌کوه اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی سد مخمل‌کوه خرم‌آباد در حال حاضر ۲۰ درصد است، گفت: پیش بینی ما این است که اواسط سال آینده سد به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، ابوطالب شفقت امروز در آغاز عملیات خاکریزی هسته رسی سد مخمل‌کوه خرم‌آباد با اشاره به اینکه زیرسازی‌های پروژه از سال‌های گذشته انجام شد، اظهارداشت: ۱۴ کیلومتر از خط انتقال آب از کاکارضا تا محل سد مخمل‌کوه در سال‌های گذشته شروع شده بود، ۱۴ کیلومتر از خط انتقال آب هم باقیمانده است.

وی با بیان اینکه چند پروژه در طرح کاکارضا کنار هم تعریف شده است، گفت: ساخت تصفیه‌خانه جدید خرم‌‌آباد هم هرچه سریعتر باید شروع شود.

استاندار لرستان بر امنیت محیط زیست در پروژه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کاربرد سد مخمل‌کوه آب آشامیدنی است باید امنیت محیط زیستی آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد مخمل‌کوه هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است.

شفقت در رابطه با اجرای سد سراب تلخ که در مسیر طرح کاکارضا قرار دارد نیز بیان کرد: تخصیص سد سراب تلخ انجام شده است و فقط باید پیگیر تامین منابع مورد نیاز ساخت سد باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از