حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
شاعر لرستانی:

سروده رهبر معظم انقلاب یک شعر فاخر است

سروده رهبر معظم انقلاب یک شعر فاخر است

شاعر لرستانی گفت: سروده رهبر معظم انقلاب از لحاظ زبانی یک شعر فاخر است و زبان شعر به اشعاری که به سبک هندی سروده می‌شوند نزدیک است.

محمدتقی عزیزیان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، در رابطه با سروده‌ای که رهبر معظم انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها عالم هستند و در بحث ادبیات به صورت ویژه هم پیگیرند و هم دست به قلم می‌شوند و آثار شایسته‌ای خلق می‌کنند.

وی افزود: اثر منتشر شده یک فضای حماسی داشت و مردم کشورهای مسلمان با اهداف، اندیشه و ایدئولوژی مشترک را ترغیب می‌کند که نباید در برابر تهاجمات و زورگویی‌ها کوتاه آمد.

این شاعر لرستانی با اشاره به اینکه در این شعر به شخصیت‌های دینی و ادبی ما اشاره شده است، تصریح کرد: در این شعر گفته می‌شود که عصا را بینداز و نگران نباش چون هر انسانی یک موسی در درون دارد که او را ترغیب می‌کند؛ دلیل این ترغیب ارتباط با خداوند متعال است و فردی که ایمان و اعتقادات دارد هیچوقت از تهاجم، جنگ و جهاد در راه خدا بیم ندارد.

عزیزیان با اشاره به اینکه این شعر سرشار از آرایه‌های ادبی است، گفت: سروده رهبر معظم انقلاب از لحاظ زبانی یک شعر فاخر است و زبان شعر به اشعاری که به سبک هندی سروده می‌شوند نزدیک است.

وی با بیان اینکه حال و هوای حاکم بر جامعه در آثار شاعران هر عصری قابل رویت و انعکاس است، عنوان کرد: شاعران معمولاً از حوادث روزگار تأثیر می‌گیرند و سعی می‌کنند اتفاقات را در قالب شعر منعکس کنند، رهبر معظم انقلاب در رأس قله در برابر رژیم صهیونیستی است اگر فرمانده روحیه حماسی داشته باشد قطعاً نیرو‌ها از این روحیه بهره‌مند می‌شوند.

این شاعر لرستانی با اشاره به موفقیت بی‌نظیر در عملیات وعده صادق، بیان کرد: ما در این راه از مردم مظلوم غزه و جبهه حق دفاع کردیم و همه مسلمانان از این اتفاق شاد شدند حتی افرادی که به دلیل پایبندی به یک سری از قرارداد‌ها با ابرقدرت‌ها منافع مشترک دارند از حرکت ما خوشحال و هیجان‌زده شدند و این هیجان را منعکس کردند.

عزیزیان اقتدار و آرامش حاکم بر این عملیات را مبتنی بر توان نظامی کشور دانست و افزود: در توئیت و یادداشت‌های منتشر شده از جبهه دشمن حرکت ایران را جدی‌تر می‌دیدند و رژیم منحوس را در این حد نمی‌دانستند که در برابر ایران حرکت و پاسخی داشته باشد این نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب به همه جوانب این جبهه توجه دارد و از ظرفیت شاعرانه خود استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌توانستند از نظر سیاسی این موضوع را مطرح کنند اما این اهمیت هنر و تأثیر شعر را می‌رساند که ایشان حتماً در زبان شعر با مردم روزگار خود صحبت کنند و جبهه حق را تشویق و ترغیب کنند که بر مقاومت خود استوار باقی بمانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از