حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

سهم ۳۰ میلیونی لرستان در طرح کاشت نهال

سهم ۳۰ میلیونی لرستان در طرح کاشت نهال

استاندار لرستان به سهم ۳۰ میلیونی لرستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: سهم هر لرستانی در این برنامه کاشت ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول ۴ سال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فرهاد زیویار صبح امروز در مراسم روزجهانی خاک که در دامنه کمر سیاه خرم‌آباد برگزار شد اظهارداشت: مردم صاحب و متولی طرح کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اجرای دولت سیزدهم هستند.

وی به سهم ۳۰ میلیونی لرستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و افزود: سهم هر لرستانی در این برنامه کاشت ۱۵ تا ۲۰ نهال در طول چهار سال است.

استاندار لرستان به نقش مهم رسانه‌ها در برنامه کاشت نهال توسط مردم اشاره و عنوان کرد: از آنجا که اصل این برنامه برای رسانه‌ها بوده بنابراین اصحاب رسانه نقش مهم تبلیغ، تبیین و تشویق مردم برای مشارکت در این طرح ایفا می‌کنند.

وی خاک و درخت را دو کارخانه عظیم با کارکردهای حیاتی دانست و بیان کرد: خاک و درخت کاردکردهای مختلفی از قبیل تولید غذا، تثبیت خاک، تجزیه و تبدیل ضایعات به مواد قابل استفاده سایر موجودات، تصفیه خانه طبیعی هوا، کنترل سیلاب‌ها و ذخیره آب‌های زیرزمینی برای انسان و اکوسیستم دارند و ما باید بتوانیم درک بهتری نسبت به استفاده از این امکانات خدادادی داشته باشیم و در جهت مصرف بهینه و درست از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از