حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان:

سوگواره «یاس نبوی» در ۶۰ امامزاده برگزار می‌شود

سوگواره «یاس نبوی» در ۶۰ امامزاده برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: همزمان با ایام فاطیمه، سوگواره «یاس نبوی» در۶۰ امامزاده لرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: همزمان با ایام فاطمیه سوگواره «یاس نبوی» در ۶۰ امامزاده لرستان برگزار می‌شود.

 وی افزود: در راستای اجرای این برنامه، در بسیاری از امامزادگان مراسم سخنرانی، روضه‌خوانی و مداحی برگزار می‌شود که این برنامه در دهه اول و دوم برگزار خواهد شد ولی بیشتر برنامه‌ها در دهه دوم اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام فاطمیه، همایش رهروان فاطمی است که این برنامه با حضور بانوان و نقش آنها در خانواده برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده از اعزام مبلغ به امامزادگان روستایی خبرداد و بیان کرد: به همین مناسبت ۶۰ مبلغ در دهه دوم به امامزادگان اعزام می‌شوند البته علاوه بر این نیز، تعدادی از مبلغان به مدارس اعزام شده و در راستای شخصیت این بانوی بزرگ سخنرانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا برنامه‌ها و روضه‌های ایام فاطمیه با حضور پرشور مردم در امامزادگان برگزار شود و تبیین سبک زندگی و اخلاق و شخصیت دخت نبی‌اکرم(ص) برای بانوان خصوصاً نسل جوان مد نظر قرار دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به فضاسازی امامزادگان استان، گفت: سیاه‌پوش شدن و فضاسازی صورت گرفته و تلاش شده تا حال و هوای معنوی ایجاد شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از