حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
شهردار پلدختر مطرح کرد:

سکونت نیمی از جمعیت پلدختر در بافت‌های ناکارآمد

سکونت نیمی از جمعیت پلدختر در بافت‌های ناکارآمد

شهردار پلدختر به وجود ۱۴ محله ناکارآمد شهری در پلدختر اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت شهر پلدختر در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حسن مهدوی ظهر امروز در جلسه شورای بازآفرینی شهری پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: طرح مطالعات بازآفرینی شهری در سطح استان آغاز و مرحله نخست مطالعات این طرح در شهر پلدختر انجام گرفته است و هفته گذشته در کمیسیون ماده ۵ به تصویب نهایی استان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح محلاتی که نیاز به بازآفرینی شهری دارند شناسایی شدند، افزود: بافت‌های ناکارآمد به چهار دسته بافت‌های ناکارآمد از نظر مخاطرات طبیعی و انسان‌ساز، بافت‌های فرسوده، سکونتگاهای غیرسمی و بافت‌های تاریخی تقسیم می‌شوند.

شهردار پلدختر با بیان اینکه در محدوده شهر پلدختر بافت تاریخی نداریم، عنوان کرد: بافت‌های فرسوده در چهار نقطه در محدوده شهر و ۱۴ محله بافت ناکارآمد فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی در شهر پلدختر شناسایی شده است.

شهردار پلدخترعنوان کرد: این محلات از نظر وسعت ۳۸ درصد و از نظر جمعیت ۴۹ درصد جمعیت شهر پلدختر را شامل می‌شود که نیاز به خدمات‌دهی و بازآفرینی دارند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهر پلدختر در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، بیان کرد: چشم‌انداز و هدف بازآفرینی صرفاً بحث ساخت و ساز، معابر و کیفیت دادن به این بخش نیست بلکه هدف اصلی این طرح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و می‌طلبد که در همه زمینه‌ها این بافت‌های ناکارآمد رشد داشته باشند.

مهدوی گفت: یکی از سیاست‌های دولت توسعه مشاغل خانگی، صنایع دستی و وام‌های اشتغالزایی برای خانواده‌هایی است که در مناطق فرسوده زندگی می‌کنند چون خانواده‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کنند عمدتاَ قشر ضعیفی هستند.

وی تصریح کرد: چشم‌اندازهایی مانند خدمات عمومی فرهنگی، خدمات بهداشتی، مراکز خرید، مراکز آموزشی، حمل و نقل عمومی باید تا سال ۱۴۲۰ به مناطق مذکور ارائه شود.

شهردار پلدختر با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده شهری خاطر نشان کرد: بسته‌های تشویقی از جمله تسهیلات بانکی، تخفیفات شهرداری، نظام مهندسی، انشعاب آب و برق و اضافه تراکم به بافت‌های فرسوده درون شهری ارائه می‌شود اما سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر در ارائه خدمات با مشکلاتی مواجه‌اند

وی افزود: منطقه دردیا حالت برزخی دارد، نه جزء شهر و نه جزء محدوده روستاست که باید مصوبه‌ای برای حل مشکلات مردم این منطقه تصویب شود تا شهرداری بتواند به این منطقه خدمات ارائه دهد.

مهدوی عنوان کرد: مرحله اول طرح مطالعات سطح دوم طرح بازآفرینی شهری امسال انجام می‌شود که امیدوارم با انجام این طرح مناطق مذکور توسعه پیدا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از