حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
گفتگو با پرستار نمونه کشوری؛

شغل پرستاری با صبر عجین شده است

شغل پرستاری با صبر عجین شده است

پرستار نمونه کشوری بیمارستان شهید رحیمی لرستان گفت: شغل پرستاری با صبر و ایثار عجین شده است و پرستاران با صبر می‌توانند به بیماران خدمت نمایند.

به گزارش سفیرافلاک، نامشان پرستار است و همیشه با صبر و ایثار بر بالین بیمار حاضر می‌شوند تا با دستان پُرمهر و با لبخندی که دارند، از رنج و دردهای بیمار کم نمایند، واژه‌ها در برابر این همه صبوری پرستاران ناتوان هستند، صبری که با شغل پرستاری عجین شده است.

پرستاران مظهر عطوفت و مهربانی هستند که با لباس‌هایی سفید مانند فرشتگانی هستند که هرآنچه را در توان دارند برای بهبود حال بیماران در طبقِ‌اخلاص می‌گذارند، مهربانی، ایثار، فداکاری، خستگی‌ناپذیری، خوش‌رویی و عطوفت تنها بخشی از ویژگی‌های پرستاران است که شبانه‌روز در کنار بیماران حضور دارند.

و چه زیباست نام پرستار برای روز ولادت حضرت زینب(س)، همان بانوی بزرگواری که در دشت کربلا علیرغم همه مصیب‌هایی که دیده بود اما از مجرومان پرستاری کرد و با صبر خود توانست به وظیفه و رسالت مهم خود به خوبی عمل کند.

 

شهادت ۲۳۰ پرستار در ایام کرونا

پرستاران همیشه در راستای رسالتی که بر دوش دارند به خوبی عمل نموده‌اند که نمونه آن را در ایام کرونا مشاهده کردیم و بدون وقفه و با تلاش‌های دوچندان برای کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها حضور داشتند به‌طوری که در ایام کرونا ۲۳۰ نفر از پرستاران به عنوان مدافعان سلامت جان خود را تقدیم کردند.

به مناسبت روز پرستار با یکی از پرستاران استان لرستان که به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شده، گفتگویی صورت گرفته است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

 

۲۵ سال به عنوان پرستار مشغول خدمت هستم

زهرا دادوری کارشناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: ۲۵ سال است که به عنوان پرستار مشغول خدمت به بیماران هستم که چند سالی در قسمت اورژانس، چند سال هم به عنوان سرپرستار بخش تالاسمی و هموفیلی فعالیت داشتم و ۱۲ سال است که به عنوان سوپروایزر بیمارستان شهید رحیمی مشغول هستم.

وی افزود: شغل پرستای با صبر و ایثار عجین شده و هر پرستار همیشه این ویژگی‌ها را باید داشته باشد تا بتواند در این شغل بسیار حساس و مهم خدمت نماید، شغل پرستاری شغلی است که وقتی حال بیمار بهبود پیدا می‌کند و لبخند رضایت بر لبان بیمار قرار می‌گیرد، همه خستگی‌ها از بین می‌رود.

پرستار نمونه کشوری بیان کرد: هر وقت بر بالین بیماری می‌روم، همیشه این احساس را دارم که این فرد یک عزیز خانواده است و حس می‌کنم که یکی از اعضای خانواده خودم است از همین رو بدون هیچ خستگی و با همه توان و خوش‌رویی برای برطرف کردن نیازهایش تلاش می‌کنم.

 

بهبود حال بیماران، همه خستگی‌ها را برطرف می‌کند

دادوری گفت: وقتی یک بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند قطعاً دارای مشکلی است که انتظار دارد با کمک کادر درمان این مشکل برطرف گردد و حال بیمار بهبود یابد از همین رو تلاش می‌کنیم تا برای بهتر شدن حال بیماران، جانانه همه توان خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به رسالت مادری و همسری در کنار شغل پرستاری افزود: خانواده خودم مشهد هستند ولی خانواده همسرم در خرم‌آباد است و طی این سالها خصوصاً زمانی که فرزندم کوچک بود، خانواده همسرم و خود همسرم همیشه همراهی کردند و حمایت‌های همسرم سبب شد تا بتوانم روز به روز در کارم موفق شوم.

 

در ایام کرونا پرستاران رسالت مهمی بر عهده داشتند

پرستار نمونه کشوری با اشاره به مشکلات پرستاران، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات قشر پرستاران این است که سختی کار برای پرستاران اعمال نمی‌شود در حالی که با توجه به سختی این شغل لازم است این موضوع مد نظر قرار گیرد، همچنین لازم است که کارانه و اضافه‌کارها به موقع پرداخت شود تا پرستاران با مشکل مواجه نشوند.

دادوری با اشاره به مشکلات ایام کرونا بیان کرد: در ایام کرونا، کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت همه تلاش خود را به کار گرفتند و چندین نفر هم به عنوان مدافع سلامت به شهادت رسیدند که بدترین خاطره طول خدمت من، دوران پراسترس کرونا بود که منجر به دوری از عزیزان و خانواده‌ام شد.

وی اظهارداشت: بهترین خاطره من، کمک در راه‌اندازی مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی در سال ۹۱ بود که با تلاش کادر مدیریتی و چند نفر از پرستاران خوب این استان، با تلاش شبانه‌روزی و بدون خستگی راه‌اندازی شد و بخش‌ها فعال شد و از اینکه در این امر سهم مهمی داشتم خیلی خوشحال شدم.

پرستار نمونه کشوری خاطرنشان کرد: شغل پرستاری را خیلی دوست دارم و از اینکه سالهاست در این حرفه مشغول به کار هستم بسیار خوشالم، البته پسرم هم در حال حاضر، دانشجوی رشته پرستاری است و از اینکه در این مسیر قدم نهاده است، خرسندم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از