حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا خبر داد:

شناسایی عامل ایجاد آلودگی کارخانه فروآلیاژ ازنا

شناسایی عامل ایجاد آلودگی کارخانه فروآلیاژ ازنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا به شناسایی عامل ایجاد آلودگی کارخانه فروآلیاژ ازنا اشاره کرد و گفت: به دلیل آلودگی این کارخانه اخطار کتبی صادر و فرصت زمانی برای رفع آن تعیین شد.

به گزارش سفیرافلاک، منصور درویشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با موضوع نارضایتی مردم از وضعیت زیست محیطی چند روز گذشته شرکت فروآلیاژ ازنا اظهارداشت: از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا از کارخانه بازدید به عمل آمد و نسبت به صدور اخطاریه کتبی به مدیریت اقدام شد.

وی افزود: اخطاریه مذکور مبنی بر این بود که شرکت فروآلیاژ نسبت به تعویض کیسه‌های آسیب‌دیده غبارگیر، جمع‌آوری، پاکسازی و شست‌شوی محوطه شرکت از پسماندهای موجود که عامل آلودگی چند روز اخیر این کارخانه بوده است، ظرف مدت پنج روز اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا عنوان کرد: مدیر این شرکت متعهد شده است که با نظارت بیشتر از بروز حوادث احتمالی در فعالیت سیستم غبارگیر شرکت جلوگیری به‌ عمل آورد و در صورت بروز هر گونه آسیب و پارگی کیسه‌های فیلتراسیون به قید فوریت و کمتر از یک روز نسبت به تعويض آن‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: در یک‌سال گذشته و با توجه به پیگیری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا و همکاری و جدیت مرجع محترم قضایی و الزام مدیریت شرکت فروآلیاژ، اقدامات زیست محیطی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به منظور نصب هود تپینگ جهت جمع‌آوری غبارهای داخلی سوله‌های کارخانه که باعث آلودگی محیط اطراف کارخانه شده بود، هزینه شده است که تاثیر زیادی بر کاهش آلایندگی و رضایتمندی عموم داشته است.

درویشی گفت: پس از مهلت داده شده با نظارت و پیگیری دادستان شهرستان و اداره حفاظت محیط زیست ازنا نسبت به بازدید مجدد و رسیدگی به وضعیت زیست محیطی این کارخانه اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست برابر ضوابط و قوانین با نظارت دوره‌ای توسط آزمایشگاه معتمد و آنالیز تمامی صنایع فعال به صورت مستمر نسبت به بررسی وضعیت آلایندگی این صنایع اقدام و در صورت تایید آلایندگی هر واحد تولیدی و خدماتی اینگونه صنایع به عنوان صنعت آلاینده به اداره مالیاتی جهت واریز عوارض آلایندگی معرفی و در صورت استمرار سایر اقدامات قاطع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از