حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون فنی بهداشت علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:

شناسایی ۱۶ هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون

شناسایی ۱۶ هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار بیمار مشکوک دیابت و فشارخون در طرح غربالگری در استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علی‌اکبر یاراحمدی اظهارداشت: پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت در استان لرستان همزمان با سراسر کشور از آذرماه آغاز شده که جمعیت گروه هدف پویش ملی سلامت در لرستان یک‌میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۸۹ هزار است که تا اول دی‌ماه، ۵۹۰ هزار و ۱۵ نفر غربالگری شده است.

وی افزود: پوشش غربالگری در لرستان ۵۲/۳۷ درصد می‌باشد که لازم است همکاران در سطح شهرستان‌ها تلاش خود را بیشتر کنند تا بتوانیم جامعه هدف را به صورت صددرصدی تحت پوشش قرار دهیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم اجرای پویش ملی سلامت شناسایی افراد با قندخون و فشارخون بالا است، عنوان کرد: در این پویش تاکنون ۳۶ هزار و ۳۶۰ بیمار پره دیابت و ۱۰۳ هزار و ۳۷ نفر بیمار پیش‌فشارخون شناسایی شده است.

یاراحمدی گفت: همچنین تاکنون ۴ هزار و ۹۸۰ بیمار مشکوک به دیابت و ۱۱ هزار و ۳۰ بیمار مشکوک به فشار خون شناسایی شده است و این طرح ادامه دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از