حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان:

شهادت آیت‌الله رئیسی موجب تقویت وحدت ملت شد

شهادت آیت‌الله رئیسی موجب تقویت وحدت ملت شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی موجب تقویت وحدت ملت شد و مردم ایران در تشییع شهدا سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار نعمت‌الله باقری عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که در مصلی نمازجمعه بروجرد برگزار شد اظهارداشت: سوم خرداد تنها بخش کوچکی از هشت سال دفاع مقدس بود، هشت سال جنگ تحمیلی که ابرقدرت‌ها بر علیه نظام توطئه‌های زیادی را تدارک دیده بودند و با استفاده از ظرفیت افراد فرصتی‌طلب که این لاشخورهای دنیا در آن زمان دستشان از منافع کشور کوتاه شده بودند، با راه‌اندازی جنگ تحمیلی به دنبال این بودند تا به منافع خود برسند.

وی افزود: جنگی که صدام به راه انداخت با استفاده از قدرت‌های شرق و غرب بود که امکانات لازم را در اختیار آن قرار دادند اما نمی‌دانستند در خرمشهر و جاهای دیگر، این مردم هستند که نقش‌آفرینی می‌کنند و پس از مدتی همه آنچه‌ را که دشمن در سر داشت را پنبه کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان بیان کرد: آزادی خرمشهر و بیت‌المقدس، والفجر و حاج عمران و سایر عملیات‌ها گوشه‌ای از دلاوری رزمندگان بود و جنگی که در تاریخ انقلاب یک حادثه بود، ملت ایران با موفقیت از این آزمون سربلند بیرون آمد و ۲۲۰ هزار شهید را تقدیم نمودند.

سردار باقری بیان کرد: در آزادسازی خرمشهر ۶ هزار جوان تقدیم شد اما عزت و استقلال ایران حفط گردید لذا دشمنان انقلاب که در یک خط واحد وارد جنگ شدند، به ذلت کشیده شده و اگر امروز بعد ۴۵ سال کشور محکم و استوار مسیر خود را می‌رود نشأت گرفته از دفاع‌مقدس بود که رهبری از آن به عنوان گنج یاد کردند که در رفع مشکلات می‌توان از تجربیات آن سال‌ها استفاده کرد.

وی یادآورشد: در عملیات بیت‌المقدس ۵۴ هزار کیلومتر از سرزمین کشور آزاد شد و همچنین خرمشهر خونین از دست متجاوزان خارج شد و این در حالی بود که دشمن بر در و دیوار خرمشهر نوشته بود آمده‌ایم که بمانیم ولی رزمندگان و بسیجیان در مقابل دشمنان ایستادند و موفق شدند هویزه و بخشی از خرمشهر را از دست آنها خارج کنند که در این عملیات ۱۹ هزار نفر از دشمن به اسارت درآمدند و هزاران نفر از دشمن هم به هلاکت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآورشد: دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب است لذا امروز دشمن، دفاع‌ مقدس را در خط تحریف قرار داده و می‌خواهد ایثارگری و رشادت و شهادت را زیر سوال ببرد این در حالیست که اگر مدیریت و توانمندی فرماندهان نبود، چگونه ادوات و تجهیزات از اروند عبور داده شد.

سردار باقری با اشاره به رشادت شهید بروجردی، بیان کرد: شهید بروجردی در حوزه تقوا، ایمان و مردم‌داری بسیار ممتاز بودند و ایشان ناجی کردستان بود، کسی که در مردم‌داری الگو بود و صف مردم را از ضد اتقلاب جدا کرد، همچنین شهید خرازی، همت، متوسلیان و هاشمی دیگر شهدایی بودند که اگر چه در هیچ دانشگاه نظامی درس نخواندند ولی بزرگترین عملیات‌ها را رقم زدند.

وی اظهارداشت: خرمشهر حاصل تلاش فرماندهان و خون شهدا بود، این آزادسازی حاصل اسارت آزادگان بود از همین رو امروز دشمن تلاش دارد تا آینده و نسل جوان را نسبت به گذشته بدبین کند و باید تلاش کنیم تا دلاوری و رشادت رزمندگان و شهدا را بیش از پیش بازگو نمائیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به سنگ تمام مردم در تشییع شهید رئیسی و همراهانش، بیان کرد: مردم بعد از ۴۵ سال نشان دادند که محکم و استوار پای نظام و دستاوردهای شهدا ایستاده‌اند که در شهرهای قم، تهران و بیرجند، مشهد و لرستان و امروز در بروجرد ابراز احساسات را مشاهده کردیم.

سردار باقری تصریح کرد: وقتی خبر این حادثه مخابره شد، لاشخورها کنار هم قرار گرفتند تا از این حادثه بهره‌برداری کنند و به دنبال القاء ناامیدی در کشور بودند، برخی از رسانه‌های غرب هم خوشحالی کردند و می‌کوشیدند تا انسجام ملت را خدشه‌دار کنند لذا رهبری با سخنان خود بیان نمودند که خللی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: ساختار قدرت جمهوری اسلامی ایران و ولی فقیه به گونه‌ای است که پرقدرت به راه خود ادامه می‌دهند و در این سال‌ها حوادث زیادی را پشت سر گذاشتیم، زمانی که بعد پیروزی انقلاب گروه‌های تجزیه‌طلب توطئه ایجاد کردند و یا جنگ هشت ساله را دشمن طراحی کرد، یا در سال ۶۰ و شهادت رئیس جمهور و جمعی از یارانش، رحلت امام راحل، شهادت شهدای هسته‌ای همگی حوادثی بودند که طی این سال‌ها رخ داده ولی جمهوری اسلامی ایران راه ترسیم شده را ادامه می‌دهد.

سردار باقری بیان کرد: امامین انقلاب همیشه سر بزنگاه کمک کردند و انقلاب را از گردنه‌ها عبور دادند و در این میان بصیرت مردم هم نقش بسیار مهمی داشت به طوری که نقش مردم در دفاع مقدس، تحمل تحریم‌ها، حماسه ۹ دی و حضور امروز مردم در تشییع شهدا، خط بطلانی بر توطئه‌های دشمن بود.

وی یادآور شد: زمانی که حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رخ داد دشمن دنبال می‌کرد تفرقه ایجاد شود اما شهادت آیت‌الله رئیسی موجب وحدت ملت شد، وقتی امام راحل رحلت فرمودند، جایگزین امام راحل انتخاب شد که امروز به عنوان علمدار جهان اسلام، هدایت را بر عهده دارد، توطئه دوم دشمن این بود که تفرقه بین گروه‌های سیاسی ایجاد کند اما دیدیم که همه گروه‌ها در خط واحد برای تشییع شهدا ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ولایت‌مداری را یکی از خصوصیات شهید رئیسی برشمرد و تصریح کرد: شاخصه اصلی وی ولایت‌مداری بود و همیشه گوش به فرمان رهبری بودند و با تلاش مجاهدانه در مسیر خدمت تلاش کرد و این شهید عزیز سخنان رهبری را سرلوحه قرار می‌داد و در همین راه با شهادت‌ رسید.

سردار باقری باین کرد: دیپلماسی قوی داشتند و یکی از بهترین اقدامات ایشان هماهنگی میدان و دیپلماسی بود که در این مسیر نیز گام‌های بلندی برداشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: امروز کسانی که به شهید رئیسی رای دادند باید خوشحال باشند که منتخب آن‌ها چگونه مجاهدت کرد لذا باید در انتخابات پیش رو دقت کرد کسی انتخاب شود که ولایت‌مدار بوده و مردم‌دار باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از