حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

شهدا اقتدار ملی را رقم زدند

شهدا اقتدار ملی را رقم زدند

ائمه جمعه استان لرستان در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کردند: شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان با مقاومت خود، اقتدار ملی را رقم زدند.

به گزارش سفیرافلاک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: کنگره بزرگ ۶۵۵۵ شهید استان لرستان بعد از سه سال تلاش در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و سیاسی در ششم آبان برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول سه سال، حدود یک‌هزار و ۸۰۰ یادواره و همایش در مناطق مختلف استان برگزار شده و این کنگره‌ای که ششم آبان برگزار می‌گردد انعکاس ملی دارد و پیشینه علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، دینی و مبارزاتی و جهادی مردم استان به ایران اسلامی معرفی می‌شود و جهانیان هم از این اطلاعاتی پیدا می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: مبارزات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رشادتی که مردم لرستان ایجاد کردند، مقاومتی که در مقابل بمباران دشمن صورت گرفت و رشادتی که رزمندگان داشتند تبیین شده و چند همایش بزرگ طی این سه هفته با نام شهدای روحانی، شهدای عشایر، شهدای بانوان و جاویدالاثر برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: همه وظیفه داریم این قطعه درخشان از تاریخ استان را به شیوه‌های گوناگون نشان دهیم که در قالب همایش و یادواره است و کنگره بزرگی که برگزار می‌شود باید توجه داشت که این کارها ادامه یابد چرا که این  متفاوت از کارهای گذشته است و نتیجه این کارها اقتدارملی ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: شهدای بزرگ، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا برای ما اقتدار ملی را رقم زدند و پیشرفت بدون اقتدارملی امکان ندارد و همه سازمان‌ها باید برای برپایی این کنگره مساعدت لازم را داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به دوم آبان ولادت امام حسن عسگری(ع)است، امامی که ۲۸ سال سن داشت و ۶ سال امامت کرد که در عبادت، سخاوت، ساده‌زیستی و تربیت شاگران و دانشمندان و همچنین در پاسخگویی به پرسش‌ها برای همه ما الگو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به چهارم آبان سالروز رحلت حضرت معصومه(س) گفت: انتظار می‌رود حرمت این روز رعایت شود و ما مرهون این بانوی بزرگ و امام رضا(ع) هستیم و این وقایع جهان است و مجاهدانی تربیت شدند که امروز در مقابل نظام سلطه ایستادند که همه اینها تاثیر برکات هجرت حضرت معصومه(س) است.

وی با اشاره به اعتراض به قانون کاپیتولاسیون بیان کرد: در دوران پهلوی هر جرمی که افسران و سربازن آمریکا انجام می‌دادند، قاضی باید آمریکایی باشد که امام(ره) فرمود در خیابان‌ها پرچم عزا بزنید چون استقلال را از بین بردند و به واسطه همین، ۱۳ آبان به منزل امام‌راحل حمله کردند و امام(ره) تبعید شد، گرچه کام ملت ایران با تبعید تلخ شد اما این مشکلات پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ را در پی داشت و باید این تاریخ را به نسل جوان منتقل کرد.

 

 جنایات رژیم صهیونیستی، غاصب بودن آن‌ها را در جهان بیشتر نمایان کرد

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد با اشاره به حوادث غزه، اظهارداشت: بیش از هفت دهه است که رژیم جعلی اسرائیل مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون می‌کشد اما هفته گذشته به لطف اقتدار جبهه مقاومت، شکست سختی خوردند و پس از آن، رژیم کودک‌کش اسرائیل اقدام به بمباران بیمارستان و منازل نمودکه این اقدامات، غاصب بودن آن‌ها را در جهان بیشتر نمایان کرد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت است، افزود: سفر رئیس جمهور آمریکا به این منطقه برای تقویت روحیه نیروهای اسرائیل بود اما زوال آن‌ها تسریع یافته و به زودی نابود می‌شوند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افرادی که داوطلب هستند لازم است توانایی لازم را داشته باشند، اعتقاد به ارزش‌های انقلاب و اسلام داشته باشند و بدانند که احتمال انتخاب شدن دارند.

حجت‌الاسلام حسینی به سالروز شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: فرزند امام‌راحل، شخصیتی مبارز بود که اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام داد.

 

آمریکا و رژیم اشغالگر مورد نفرت جهانی هستند

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهارداشت: گناه در روح انسان اثر بدی می‌گذارد و اثر وضعی خود را دارد، بایستی همواره مراقبت کنیم که در غفلت قرار نگیریم.

وی افزود: انسان برای پس از مرگ، اعمال خود را محاسبه کند و به فکر آخرت باشد، افراد محاسبه‌گر به میزان غفلت خود آگاه هستند و در صدد اصلاح آن برمی‌آیند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، عنوان کرد: امروز سازمان‌های بین‌المللی در مقابل ظلم رژیم جعلی صهیونیست ساکت هستند و فکر دنیای غرب سلطه بر همه عالم است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الأقصی، تصریح کرد: ضربه بسیار هولناکی بر این رژیم صهیونیست خون‌خوار وارد‌شده که قابل‌ترمیم نیست و یک‌دفعه این ضربه بسیار حساس و غافل‌گیر کننده را از سوی نیروهای مقاومت فلسطین دریافت کردند.

طهماسبی گفت: نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست به دلیل این است که در عملیات طوفان الاقصی ضربه غیرقابل جبرانی دریافت کردند و از این بابت عصبانی هستند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم صهیونیستی را از بین برد، بیان کرد: دنیا متوجه شده است که فلسطینی‌ها چه کسانی هستند، رژیم صهیونیستی چون یارای مقابله با نیروهای مقاومت نداشتند اقدام به کودک‌کشی بی‌رحمانه‌ کردند؛ اگر مسلمانان در برابر دشمنان ضعفی از خود نشان دهند دشمنان به تمام مسلمانان ضربه‌ خواهند زد.

وی گفت: ماهیت پلید رژیم‌های جنایتکار خون‌خوار آمریکا و اسرائیل بر همه جهان آشکار شد و می‌خواهند کسی در برابر ظلم مقاومت نکند؛ کشورهای اسلامی برای حمایت از فلسطین که هیچ امکاناتی ندارند وظیفه‌دارند.

طهماسبی گفت: آمریکا و رژیم اشغالگر مورد نفرت جهانی هستند، روزی فرا خواهد رسید که آمریکا در کل منطقه اخراج خواهد شد، با وحدت دنیای اسلام پاسخ محکمی به دشمنان داده خواهد شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از