حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
فرازی از زندگی‌نامه شهید «جعفرعلی کوشکی»؛

شهیدی که خواب از چشم منافقین ربود

شهیدی که خواب از چشم منافقین ربود

شهید «جعفرعلی کوشکی» بعد از پیروزی انقلاب زحمات زیادی برای نابودی منافقین، قاچاقچیان و ضدانقلاب کشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، شهید جعفر کوشکی در سال ۱۳۴۲ در شهرستان پلدختر دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی و چند سال هم از دوران تحصیلی دبیرستان را در پلدختر گذراند. در هنگام تحصیل همراه پدر و دیگر اعضای خانواده در امر کشاورزی شرکت کرده و همواره با تحصیل علم همدوش دیگر اعضای خانواده‌اش به کار مشغول می‌شد.

در اوایل انقلاب همراه دیگر برادران شروع به فعالیت‌های سیاسی و مذهبی علیه رژیم دیکتاتوری و پیشاپیش دیگر برادران در راهپیمای و تظاهرات‌ها علیه رژیم شرکت می‌کرد. در هنگام پیروزی انقلاب شب‌ها تا صبح به نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب می‌پرداخت.

پس از تشکیل پایگاه مقاومت حضوری فعالانه داشت و عضو پایگاه مقاومت شهید رجایی معمولان شد. زحمات زیادی در رابطه با مبارزه با منافقین، قاچاقچیان، خوانین و ضد انقلابیون متحمل شد. بارها هوای سرد زمستان که مردم در خانه‌هایشان استراحت می‌کردند تا صبح به گشت‌زنی در منطقه و نگهبانی از جان و مال و ناموس مردم می‌پرداخت.

پس از اینکه رژیم بعثی عراق به نمایندگی از طرف تمامی دشمنان اسلام و ابرقدرت‌ها به سرزمین اسلامی ایران حمله کرد. جعفر کوشکی همچون عاشقی وارسطه و قهرمانی بزرگ طاقت و به نیت دفاع از اسلام در سال ۱۳۶۱ وارد سپاه شد.

وی سپاه را مایه افتخار اسلام و مسلمین می‌دانست و با خلوص نیت و تلاش و ایثارگری که از خود نشان می‌داد خود مایه افتخار سپاه پاسداران سپاه شد. هرجا که بود مایه دلگرمی رزمندگان و دیگر پاسداران هم‌رزم خود بود و هر جا که قدم می‌گذاشت خواب راحت از چشم کنار بعثی می‌ربود.

در طول چندین سال جنگ، با آن همه سختی و مشقت به‌صورت گمنام در میان مدافعانی راستین اسلام زندگی می‌کردند هیچگونه چشم‌داشتی و هیچگونه انتظار تشکر از کسی نداشت. او تنها آرزویش زیارت کربلا بود. 

او در زیبدات، حاج عمران، دربندی‌خان و سلیمانیه، در چزابه، رقابیه در کوشک و خرمشهر، در فاو و شملچه رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. با زحمات شبانه‌روزی خود و دیگر یارانش توپخانه لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) را پایه‌ریزی و راه‌اندازی کرد. 

سرانجام در تاریخ بیست و چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل گردید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از