حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان:

طرح «دادرس» در ۲۲۰ مدرسه برگزار می‌شود

طرح «دادرس» در ۲۲۰ مدرسه برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: طرح «دادرس» امسال در ۲۲۰ مدرسه استان با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

محمد قدمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: طرح ملی دادرس یکی از طرح‌هایی است که هرساله در مدارس برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان برای روزهای سخت و بحرانی آماده باشند و با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند بتوانند از خسارت‌های جانی بکاهند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ کانون دانش‌آموزی وجود دارد، افزود: امسال طرح دادرس در ۲۲۰ مدرسه استان برگزار خواهد شد که همه دانش‌آموزان این مدارس نحوه پناه‌گیری و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند و این آمادگی را دارند که در صورت وقوع هرگونه حادثه مانند زلزله بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: از هر مدرسه حدود ۳۰ مدرسه آموزش‌های مورد نظر را فرا می‌گیرند و بعد از اتمام این برنامه، المپیاد برگزار می‌شود و منتخبین به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

قدمی از اجرای «نذر خدمت» خبر داد و گفت: این طرح با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان مناطق محروم در استان برگزار خواهد شد که امسال این برنامه در منطقه زاغه برگزار می‌گردد.

وی بیان کرد: در راستای این پویش، تیم‌های هلال‌احمر به مناطق محروم اعزام می‌شوند و خدمات آموزش کارآفرینی را برگزار می‌کنند، همچنین به اهالی این مناطق بسته‌های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌گردد و خدمات درمانی و دارویی ارائه خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از