حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان:

طرح نذر خدمت در ۴روستای لرستان برگزار شد

طرح نذر خدمت در ۴روستای لرستان برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت:طرح نذر خدمت در ۴ روستای لرستان برگزار شد و ۸۵۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمد قدمی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در راستای ارائه خدمات درمانی، معیشتی، آموزشی و فرهنگی به مناطق کمتربرخوردار، برنامه ملی نذر خدمت در استان لرستان با توجه به ارزیابی و نیازسنجی صورت گرفته برای چهار روستای سرتنگ، بیدگیجه، یک‌برجی، دره‌عباس منطقه پل‌هرو، شهر زاغه برنامه‌ریزی و اجرا شد. 

وی افزود: با توجه به همجواری این روستاها و با هماهنگی دهیاران هر چهار روستای مذکور، این برنامه به صورت متمرکز در روستای بیدگیجه اجرا و مردم از خدمات متنوع این برنامه بهره‌مند شدند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تصریح کرد: این برنامه حول محور ارائه خدمات زیست محیطی، خدمات سلامت محور، محرومیت‌زدایی و آموزش و توانمندسازی برگزار شد و با بهره‌گیری از ظرفیت داوطلبان، خیرین، مسئولین محلی برگزار شد.

قدمی با اشاره به خدمات ارائه شده، بیان کرد: ویزیت رایگان توسط پزشک، ماما و استقرار داروخانه و اهدای داروی رایگان به تعداد ۲۸۰ نفر، برگزاری کارگاه آموزش مهارتهای شغلی و کارآفرینی برای مددجویان بهزیستی و صدور گواهینامه و تشکیل پرونده جهت اخذ تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای ۲۲ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس آموزش مهارت‌های زندگی و سبک‌های فرزندپروری، برپایی ایستگاه سلامت و تست فشارخون و قندخون، برپایی فضای دوستدار کودک برای دانش‌آموزان، توزیع بسته‌های معیشتی بین کل خانوارها، توزیع تصفیه آب ۲۰ لیتری از دیگر خدمات است که در مجموع بالغ بر ۸۵۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند. 

 قدمی گفت: همچنین معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در یک اقدام خداپسندانه با کمک داوطلب نیکوکار، یک نفر زندانی جرائم غیرعمد را آزاد نمودند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از